לשכות המסחר: פירות יבשים טו בשבט עלייה 60%-50% לעומת חודש רגיל
בתקופת חג האילנות, צריכת הפירות היבשים עולה בכ-50-60% לעומת חודש רגיל. בשנתיים האחרונות, בעקבות מגיפת קורונה | Covid-19, סגנון הצריכה פחות עקבי ומושפע מהשינויים וחוסר הוודאות במשק ◄ איגוד לשכות המסחר מבקש להדגיש שילדים הינם פגיעים במיוחד לסכנת חנק מדברי מזון למיניהם. למאכלי ט”ו בשבט, יש במיוחד מאפיינים המגבירים ההסתברות ל’חנק‘ בקרב תינוקות בשנת החיים הראשונה ופעוטות עד גיל 4 שנים.
ט”ו בשבט 2022 הגיע והוא יחל משעות ערב של היום (יום ראשון, י”ד בשבט התשפ”ב, ה-16 בינואר) עד ערב יום שני, ט”ו בשבט התשפ”ב, ה-17 בינואר). לכבוד החג, צופה ענף המזון באיגוד לשכות המסחר, כי נתוני מכירות הפירות היבשים, יסתכמו בכ- 650-700 מיליון ש”ח.
בתקופת חג האילנות, צריכת הפירות היבשים עולה בכ-50-60% לעומת חודש רגיל. בשנתיים האחרונות, בעקבות מגיפת קורונה | Covid-19, סגנון הצריכה פחות עקבי ומושפע מן השינויים וחוסר הוודאות במשק.
על פי ענף המזון באיגוד לשכות המסחר, עולה, כי הפירות היבשים הפופולריים ביותר, הם גם הבריאים ועתירי הערכים התזונתיים;
- אגוזי המלך,
- שקדים,
- קשיו,
- אגוזים בכלל (פקאן,
- פיסטוק,
- ברזיל וכדומה),
- תמרים,
- צימוקים,
- משמש,
- שזיפים והשאר.
השהייה בבית כתוצאה מסבבי ה”סגרים” הביאה לעליה של 100% בביקוש לקטניות ועדשים מכל הסוגים, חומוס, מש, לוביה, קינואה מכל הסוגים, שומשום וחומרי גלם נוספים
מטעם חברת ‘מוצפי שיווק מזון‘ מרחוב נחלת בנימין 82, בעיר תל אביב, החברים ב’ענף המזון באיגוד לשכות המסחר‘ אמרה מנהלת פיתוח עסקי בחברה, הגב’ ורד מוצפי, כי; “באופן ממוצע צריכת הפירות היבשים, עולה בעונת החורף ומגיעה לשיא בתקופה שלפני טו בשבט, וכך גם השנה.
עם זאת, מגיפת הקורונה, הביאה לשינויים בצריכה, חוסר ודאות ועליות מחירים. בשנה שעברה, כזכור, היה ‘סגר‘ והשנה; סוג של סגר בלתי מוכרז, נוסף”.
פירות יבשים