איך מארגנים קבוצות לרכישה משותפת של תוצרת חקלאית מהיצרן?
יועץ עסקי מטעם ארגון להב, מנהל סניף בבנק הפועלים, בעלים של מחלבה ומגדל פירות אקזוטיים מסבירים איך מתמודדים עם המשבר הכלכלי – ואולי אף יוצאים ממנו מחוזקים
"אני חקלאי שמגדל בעיקר פסיפלורה, בן למשפחה של חקלאים ממושב תלמי יוסף. לפני ארבע שנים הקמתי עם שותפי ג'וני דישי, מטובי מגדלי האננס בישראל, משק לשיווק פירות אקזוטיים פרימיום כגון פפאיה, קרמבולה, אנונה, ליצ'י, מנגו, אבוקדו וכמובן פסיפלורה ואננס. החיבור מאפשר לנו לחלוק ידע ולשווק את הסחורה בעיקר לשוק המקומי – לשווקים הסיטונאיים וגם קצת לרשתות המזון.
"לפני הגעת הקורונה היו לנו ביחד כעשרה עובדים, כולם תאילנדים. חלקם עזבו וחלקם נשארו. למזלנו, תחום המזון שאנו עוסקים בו לא נפגע בסגר הראשון כי הוא נחשב לחיוני. בתחילת התקופה נרשמה ירידה במכירות כי אנשים לא הבינו מה קורה וחששו מפני הבאות. אבל לאט־לאט זה חזר לעצמו. אנשים ישבו בבית בלי יכולת לצאת ולהוציא כסף, אז הם פיצו את עצמם באוכל. אנו איתרנו בשלב מוקדם את הבעיות שעלולות לצוץ והתחלנו לשקול צעדים. אני למשל צמצמתי את מטע הפסיפלורה מ־100 ל־60 דונם, בידיעה שנחזיר אותה לגודלו המקורי כשהתאילנדים יחזרו.
שטח חקלאי
Image by Joseph Fulgham from Pixabay