מנכ"ל משרד החקלאות: "שמח שרשתות השיווק נענו לקריאתנו"
האם המשבר עם טורקיה יוצר הזדמנות לתוצרת ישראלית?
מה הציבור צריך לדעת לגבי טריות התוצרת החקלאית? איך מאיישים תקנים של עשרות אלפי פועלים חסרים בענף החקלאות והאם יש חסמים בירוקרטים בתקופת המלחמה? אורן לביא מנכ"ל משרד החקלאות עונה על השאלות הקשות
אנו מובילים מדיניות של עידוד רכישת תוצרת חקלאית ישראלית. מדובר במשאב ישראלי שחייבים לטפח ולחזק אותו. אני רוצה לראות את הצרכן הישראלי מתלבט בין עגבניות מחבל תקומה לבין אלו מהערבה, ולא בין עגבניות מישראל לאלו של טורקיה. אנחנו במשרד החקלאות קראנו לכל רשתות השיווק בישראל להעדיף תוצרת חקלאית ישראלית".
יש היענות?
"אני שמח לראות שמספר רשתות שיווק כבר נענו לקריאת המשרד, וכבר היום מעניקות עדיפות לתוצרת ישראלית ומסמנות אותה בבירור כדי שכל צרכן יוכל לזהות שמדובר במוצר כחול-לבן. אני קורא לצרכנים: חפשו את סימון תוצרת ישראל, שאלו את המוכר, ושקלו לקנות רק תוצרת ישראלית כדי לחזק את חקלאי ישראל בעת זו, אני מבטיח שהתוצרת הישראלית היא טעימה ואיכותית יותר".