ממשל ומשרד החקלאות

התנגדות המועצות האזוריות להצעות המחליטים העוסקות בחקלאות

טיוטת הצעת המחליטים לשנת 2024 כוללת בנוסחה שורת הצעות החלטה אשר קבלתם תוביל את


השלטון המקומי כולו למשבר כלכלי חסר תקדים. אחת מההצעות הנכללות במסגרת הצעת
המחליטים מבקשת לקצץ באופן דרסטי בתקציב, בסמכויות ובכוח האדם של משרד החקלאות
ולמעשה בפועל להפוך את משרד החקלאות למשרד זניח, ללא תקציבים, ללא סמכויות עם כוח
אדם מצומצם בלבד.

9 מרכזי חדשנות בכל רחבי הארץ יוקמו בהשקעה של למעלה מ-100 מיליון ש"ח

לראשונה, משרד הכלכלה והתעשייה, משרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, המשרד להגנת הסביבה, משרד החקלאות, המשרד לשיתוף פעולה אזורי ורשות החדשנות

חברו יחד לתכנית משותפת במסגרתה יושקעו למעלה מ-100 מיליון ש"ח בהקמת 9 מרכזי חדשנות אזוריים לעידוד יזמות ותעסוקת הייטק בפריפריה - מדן ועד אילת
 
במסגרת התוכנית, נבחרו בהליך תחרותי 9 זכיינים המשלבים תאגידים ישראלים וזרים, משקיעים, אשכולות אזוריים ועמותות בכל רחבי הפריפריה ויפעילו את מרכזי החדשנות, במטרה לעודד הנבטה וצמיחה של סטארטאפים חדשים עם חיבוריות אזורית חזקה ולקדם תעסוקת הייטק באזור.

חברות אג-טק מובילות הציגו חידושים בכנס "טכנולוגיות השקיה מדייקת"

פארוק דבור מנהל מחוז גליל-גולן במשרד החקלאות,  

פארוק דבור מנהל מחוז גליל-גולן במשרד החקלאות,  
צילום מופ צפון

הכנס שפתח את סדרת כנסי החורף של מו"פ צפון ושה"מ

פארוק דבור מנהל מחוז גליל-גולן במשרד החקלאות: "נקיים מאמצים להרחיב את נוהל התמיכה בחקלאים באזורי לחימה המעסיקים עובדים זרים  כך שיחול גם על המועצות המקומיות יסוד המעלה, ראש פינה וג'ש גוש חלב"

חוקרים וחברות אג-טק ישראליות מובילות בעולם, הציגו מחקרים וחידושים טכנולוגיים בכנס 'טכנולוגיות השקיה מדייקת', שפתח את סדרת כנסי החורף המקצועיים בחקלאות של מו"פ צפון במכון המחקר מיגל בחברה לפיתוח הגליל, ושירות ההדרכה והמקצוע (שה"מ) במשרד החקלאות, בשיתוף מועצת הצמחים וקק"ל.

משרד החקלאות הציב בשבוע האחרון למעלה מ-90 מיגוניות נוספות בשטחים חקלאיים בצפון ובדרום

הצבת מגנוניות

הצבת מגנוניות
צילום: משרד החקלאות

על רקע הפסקת האש, חלק ניכר מהמיגוניות הוצבו ביישובים צמודי גדר בצפון הארץ • היום צפוי המשרד להציב 14 מיגוניות נוספות בדרום הארץ

מתווה הפיצויים לחקלאים אושר בוועדת הכלכלה

יכלול יישובים עד 40 ק"מ מהגבול עם עזה

המתווה קובע שחקלאים מיישובים בטווח בין 20 ק״מ ל-40 ק״מ מהגבול יהיו זכאים לפיצויים על פי "מסלולים ירוקים נורמטיביים" לחקלאים, שיגבשו מס רכוש ומשרד החקלאות תוך 10 ימים | החוק יאושר בוועדת הכספים בימים הקרובים, ויובא לאישור במליאת הכנסת

ועדת הכלכלה אישרה אתמול (רביעי) את מתווה הפיצויים על נזקים שנגרמו לחקלאים כתוצאה מהמלחמה. החוק יאושר בוועדת הכספים בימים הקרובים, ולאחר מכן יובא לאישור מליאת הכנסת.

סמוטריץ' מקדם קיצוץ של 250 מיליון ש"ח מהתמיכה הישירה בחקלאים

סמוטריץ

סמוטריץ
צילום קובי גדעון לע"מ

"לא חיוני למאמצי המלחמה ולחוסן העורף"

שר האוצר כתב להנהלת משרדו שתקציב התמיכות הישירות לחקלאים הוא מקור אפשרי לקיצוץ לצורכי המלחמה | האיחוד החקלאי: "באוצר עדיין לא הפנימו שחקלאות היא חלק מהביטחון"

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' מתכנן לקצץ 250 מיליון שקלים מתקציב התמיכה הישירה בחקלאות, למימון הוצאות הממשלה לצורכי המלחמה.

מחברים בין חקלאים לעובדים ישראלים:


משרד החקלאות ושירות התעסוקה בשיתוף פעולה לחיבור בין צורכי החקלאים לבין עובדים ישראליים שמעוניינים לעבוד בשכר בחקלאות

על רקע המצב הביטחוני, עובדים רבים שסייעו לחקלאים בשגרה גויסו או לא התייצבו לעבודה בין אם בגלל חשש או בין אם סגר שמוטל על הרשות הפלשתינאית או עובדים זרים שביקשו לשוב לארצם וכמו כן, עקב פינויים של תושבים רבים מביתם נוצר קושי בהגעת עובדים למקום עבודתם. 
משרד החקלאות מודע לקושי ולמחסור בעובדים בתקופה מורכבת זו, ולנוכח זאת, בשיתוף פעולה עם שירות התעסוקה יזם מערכת לרישום חקלאים המעוניינים לגייס עובדים ישראליים חדשים בשכר. 

מנכ"ל משרד החקלאות: "שמח שרשתות השיווק נענו לקריאתנו"

האם המשבר עם טורקיה יוצר הזדמנות לתוצרת ישראלית?

מה הציבור צריך לדעת לגבי טריות התוצרת החקלאית? איך מאיישים תקנים של עשרות אלפי פועלים חסרים בענף החקלאות והאם יש חסמים בירוקרטים בתקופת המלחמה? אורן לביא מנכ"ל משרד החקלאות עונה על השאלות הקשות 

אנו מובילים מדיניות של עידוד רכישת תוצרת חקלאית ישראלית. מדובר במשאב ישראלי שחייבים לטפח ולחזק אותו. אני רוצה לראות את הצרכן הישראלי מתלבט בין עגבניות מחבל תקומה לבין אלו מהערבה, ולא בין עגבניות מישראל לאלו של טורקיה. אנחנו במשרד החקלאות קראנו לכל רשתות השיווק בישראל להעדיף תוצרת חקלאית ישראלית".

בסוף השבוע האחרון, משרד החקלאות הציב מיגוניות חדשות במושב שובה וביישוב מבטחים

מיגנונית


צילום משרד החקלאות

מיגוניות אלו הוזמנו כחלק מ-530 המיגוניות החדשות כדי לתגבר את 600 המיגוניות הקיימות.

בשבועות הקרובים תושלם הצבת המיגוניות. בשטחים חקלאיים, ובפרט בשטחי אש, ובמקומות בהם קיים ריכוז גבוה של עובדים בענף. קצב הצבת המיגוניות תלוי בקצב הייצור, אך משרד החקלאות פועל מול יצרני המיגוניות כדי לקדם את ייצורן בהקדם האפשרי.

 

להערות הציבור-נוהל תמיכה בעובדים בחקלאות בשנת 2023 במשקים חקלאיים שבמועצות האזורית בעוטף עזה לאור מלחמת "חרבות ברזל"

יום כ"ב בתשרי התשפ"ד (7 באוקטובר 2023) החלה מתקפה משולבת מרצועת עזה שכללה ירי טילים מסיבי לעבר מדינת ישראל וכן חדירות מחבלים ליישובים ישראלים – רובם ביישובי העוטף, וגבתה מספר קורבנות רב. בעקבות המתקפה הרצחנית הוכרז על מצב מיוחד בעורף, בהתאם לסעיף 9ג לחוק ההתגוננות האזרחית, התשי"א-1951. המצב הביטחוני ביישובי העוטף הביא, בין היתר, לנטישה של עובדים ישראלים וזרים את משקי החקלאות, נוכח חשש ממשי לחייהם, באופן העלול לסכל את המשך יכולתם לשמור על רציפות תפקודית.