920 אלף שקל לשוק איכרים חדש בקיבוץ אילות

בשורה לתושבי אילת וחבל אילות: המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל מקים לראשונה בכניסה לקיבוץ אילות שוק איכרים עם מחירים מפוקחים וללא כל עלות לחקלאים

המשרד לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל, פרסם השבוע (ג') הודעה לפיה הוא מתעתד להקים שוק איכרים מפוקח בשם "תוצרת הארץ" בקיבוץ אילות, במסגרת מהלך להקמת שוקי איכרים ברחבי הנגב, הגליל והפריפריה, בהיקף של 10 מיליון ₪. בשוק שימוקם בכניסה לקיבוץ אילות ברחבת כפות תמרים, ושתקציבו הצפוי יעמוד על 920 אלף שקל, ימכרו חקלאי האזור תוצרת מקומית טרייה ומעובדת, במחירים הוגנים ירקות ופירות, ריבות, דבש, יין, גבינות ותבלינים, דגה ועוד, בהתאם לתוצרת המקומית והאזורית. כאשר החקלאים לא יצטרכו לשלם עבור הקמת הדוכן ויוכלו להצטרף ללא עלות למאגר חקלאים. מעבר למכירת תוצרת חקלאית, במשרד מקווים כי ימי פתיחת השוק יהוו הפנינג לכל המשפחה וילוו באירועים שונים הכוללים מופעי אמנים, פעילות לילדים, דוכני שתיה ומזון.
שוקי "תוצרת הארץ" מוקמים של ידי המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל כרשת של שוקי איכרים מפוקחים באשכול רשויות גליל מזרחי, בטבריה, בכרמיאל, במטה אשר, במעלה יוסף-מעלות תרשיחא, במשגב, בערערה, ברהט, בבאר שבע, באילת ובחבל אילות ועוד. מטרת המיזם לחשוף את הצרכנים לתוצרת חקלאית מקומית, להכיר את החקלאי ופועלו ולעודד צריכה של פירות וירקות טריים ותוצרת חקלאית מקומית לצד משיכת מבקרים מהסביבה לטייל באזורים הכפריים ולבקר במשקים השונים ולהשתתף באירועי קטיף ופעילויות לכל המשפחה.
עיריית אילת ומועצה אזורית חבל אילות זכו בקול הקורא שפרסם המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל ובתקופה הקרובה שוקי האיכרים יתחילו לפעול ויאפשרו לקונים להכיר את חקלאי האזורים השונים ולרכוש את מוצריהם. השוק יפעל בימי שישי ויתפרש על שטח של לא פחות מכ-1,000 מ"ר ויכלול דוכני חקלאים לצד דוכנים לממכר מזון ומשקאות.