שותפות המו"פ פיט נכנסת להשקעה בחברה שעוסקת בטכנולגיה חקלאית

פיט השקיעה מיליון דולר נגד הקצאת מניות בחברה שעוסקת בפיתוח של ציפוי אכיל לפירות וירקות שמאריכים את חיי המדף שלהם

שותפות המו"פ פיט השקיעה בחברת סופרסקה מיליון דולר כנגד הקצאת מניות. וזאת כחלק מסבב גיוס במסגרתו גייסה סופרסקה סכום כולל של כ- 3.5 מיליון דולר, כאשר מתוכו השקיעה OurCrowd  כ- 2.25 מיליון דולר.  

סופרסקה (Sufresca.com), עוסקת בפיתוח ציפויים אכילים לפירות וירקות אשר עוטפים את הפרי או את הירק בבית האריזה ובסמוך ככל האפשר למועד הקטיף. מטרת הציפויים האכילים הינה הארכת חיי המדף באופן משמעותי תחת תנאים סביבתיים שונים. משותפות פיט נמסר כי הציפויים של סופרסקה המבוססים על טכנולוגיה שפותחה במעבדה של פרופ' נוסינוביץ בפקולטה לחקלאות של האוניברסיטה העברית, מתאימים למגוון רחב של תוצרים חקלאיים ועשויים מתוספי מזון טבעיים ומתכלים.  

חיים ישר, מנכ"ל קרן פיט אמר כי, ההשקעה בסופרסקה תואמת את האסטרטגיה של הקרן להשקעה בפתרונות טכנולוגיים פורצי דרך אשר נותנים מענה לאתגרים איתם  מתמודדת תעשיית המזון לאורך כל שרשרת הערך, כדוגמת הארכת חיי מדף של פירות וירקות בתנאים משתנים, מבלי לפגוע בחוויית האכילה ומבלי שיש צורך לבצע שינויים משמעותיים בציוד המשמש את בתי האריזה.

היקף המכירות העולמי של פירות וירקות מוערך בארה"ב בלבד בלמעלה מ-5 מיליארד דולר, אולם המענה הניתן כיום לנושא הציפויים הינו מוגבל, נוכח אתגרים טכנולוגים ופתרונות מורכבים. הציפויים אותם מפתחת סופרסקה פותרים בעיות טכנולוגיות, כלכליות, חברתיות וסביבתיות כגון הפחתת אובדן ובזבוז מזון, שהיקפם בשוק הפירות והירקות מוערך בכ- 50% מהתוצרת העולמית כולה, ייתור השימוש באריזות חד-פעמיות שאינן מתכלות והורדת צריכת אנרגיה לצרכי קירור לאורך שרשרת האספקה של תוצרי מזון טריים. אנו צופים כי ההשקעה בסופרסקה תשיא ערך משמעותי למשקיעי הקרן.

זוהי ההשקעה השנייה של הקרן ובימים אלה היא מצויה בשלבים מתקדמים לבחינת מספר חברות נוספות להשקעה בהן.
 
אפרת בוקר פרי, מנכ"לית סופרסקה: "מרגש להוביל חברה אשר בנוסף ליתרונה בשווקים הבינלאומיים תקדם את החקלאות בישראל ע"י יצירת אפשרויות ייצוא חדשות שלא היו אפשריות עקב חיי מדף קצרים. אנו שמחים על ההשקעה של קרן פיט בחברה ורואים בה משקיע אסטרטגי אשר יתרום ביחד עם הגורמים האחרים שמעורבים בחברה, להצלחתה של סופרסקה והפיכתה לחברה מובילה בתחום חשוב זה"

מעבדה