שוק האיכרים פינת ברודוויי: האופנה החדשה בניו יורק היא תוצרת חקלאית בלב העיר

בין היתרונות: פחות פלסטיק, פחות זיהום, פחות הוצאות מיותרות - ויותר מגע אנושי

הקורונה מרימה שוב את ראשה המכוער וחוזרת לעיר ניו יורק. על פי הנתונים המתפרסמים בתקשורת, יש מגמה מדאיגה של עלייה במספר המאומתים והחולים בעיר. בשל כך הודיע לאחרונה ביל דה בלאזיו, ראש העיר, שהתושבים, גם המחוסנים, מתבקשים לשוב ולעטות מסכות בחללים סגורים ולהקפיד על ריחוק חברתי, למרות שזה לא נחשב לחובה על פי חוק. גם מבצע החיסונים העירוני ממשיך במלוא עוצמתו, ועובדי עירייה ומערכות תמך, כמו תחבורה ציבורית, מחויבים בחיסון ובבדיקות שגרתיות. לפני שבועיים אפילו התחילו לחלק 100 דולר למתחסנים על מנת לעודד את התושבים להתחסן (צעד שניכר בייחוד בתורים ארוכים בעיר, מחוץ למרכזי החיסון).

עם מגיפה עולמית שנכנסת גם כאן לגל רביעי מטריד, ולמודי סבל מהמכה האנושה שקיבלה העיר ב-2020, התושבים לא מחכים להנחיות מרשויות העיר וכבר נוקטים בצעדי מנע. אחד מהם הוא הבחירה לערוך קניות בשווקים פתוחים ולא במתחמי קניות סגורים.

בסופ"ש האחרון, הגעתי יחד עם תושבים רבים לאחד משוקי האיכרים בעיר. הפעם בחרתי בשוק האיכרים שממוקם ליד מוזיאון הטבע ברחוב 81 מערב ונושק לסנטרל פארק, אחד מתוך 50 שווקים ברחבי העיר. הקונים עומדים בתורים מסודרים להפליא ליד דוכנים של ירקות ופירות טריים, מאפים ולחמים, גבינות ונקניקים, פרחים, ריבות, דבש, מייפל, חמוצים, זיתים ועוד מוצרים רבים שהגיעו מחוות הסובבות את העיר במדינת ניו יורק וגם מניו ג'רזי, מקונטיקט ומפנסילבניה.

שוק פתוח

שוק פתוח