רמי לוי מסתבך? זה החוק שייכנס לתוקף ב-24.12
התאחדות חקלאי ישראל לרשתות השיווק הגדולות: ״עליכם להיערך ליישום חוק סימון ארץ המקור של תוצרת חקלאית״.
מדובר בתיקון לחוק הגנת הצרכן מיום 20 ביולי 2023 שעתיד להיכנס לתוקף ב- 24 לדצמבר 2023
יו"ר התאחדות חקלאי ישראל ומזכ"ל תנועת המושבים עמית יפרח ומזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל אורי דורמן שלחו הבוקר מכתב לרשתות השיווק הגדולות ובו תזכורת באשר לחוק סימון ארץ המקור של תוצרת חקלאית. מדובר בתיקון לחוק הגנת הצרכן מיום 20 ביולי 2023 שעתיד להיכנס לתוקף ב- 24 לדצמבר 2023.
התיקון כאמור, מחייב סימון ארץ הייצור של תוצרת חקלאית שאינה ארוזה או ארוזה במקום שבו היא נמכרת או משווקת לצרכן. הסימון אמור להתבצע באופן ברור ובולט ובצמוד לתוצרת, הכוללת פירות וירקות טריים, מוצרי חלב ובשר טרי ודגים. כמובן שנגד הרשתות הגדולות ביניהן רמי לוי הופנו לא מעט חצים בעניין, גם בראיון סביב הנושא, שנטען כי הם היו המתנגדים הגדולים לחוק.
במכתב מבקשת התאחדות חקלאי ישראל לפעול בהלימה מלאה לתיקון, במיוחד בימים אלה, בהם כולנו מבינים את חשיבותה האסטרטגית של החקלאות הישראלית ולאור ההתגייסות יוצאת הדופן של אזרחי ישראל למען החקלאות הישראלית.
יו"ר התאחדות חקלאי ישראל ומזכ"ל תנועת המושבים עמית יפרח ומזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל אורי דורמן: "התיקון לחוק הגנת הצרכן שמחייב את סימון ארץ המקור של תוצרת חקלאית הוא חוק חשוב שנאבקנו עליו במשך שנים. לצרכן הישראלי מגיע לדעת אם הוא קונה עגבנייה מטורקיה או עגבנייה ישראלית".