רגע לפני החג: הפירות שמתומחרים בזול ונמכרים לצרכן ביוקר

רימון, אבוקדו ומנגו אמורים להימכר בימים אלה במחיר נמוך לצרכן כי החקלאים מוכרים אותם ב-5-2.5 שקלים לק"ג בפתח המטע.

אבל למעט כמה "צדיקים" שמוכרים בזול לפעמים (ויקטורי ורמי לוי) המחירים הנפוצים שלהם לצרכן נעים סביב 10 שקל לק"ג ועד 34.9 שקל לק"ג. איך המחיר מתנפח כל כך?

מנגו, אבוקדו ורימון אמורים להימכר בימים אלה בזול, לעומת פירות אחרים שהמחירים שלהם עדיין מרקיעי שחקים כמו ענבים, נקטרינות ואפרסקים. אז למה בכל זאת הם נמכרים ביוקר?

אבוקדו למשל, אמור להיות ממש זול כרגע, אך ברשתות מוכרים אותו במחיר שניתן להגדיר אותו כפשוט הזוי: לפי אתר השוואות המחירים פרייסז אבוקדו נמכר ב-31.4 שקל לק"ג ב-AM:PM. ביינות ביתן מוכרים אבוקדו ב-17.90-14.90 שקל, בשופרסל שלי ב-15.90 שקל לק"ג ובשופרסל דיל ב-14.90 שקל. ברמי לוי מוכרים ב-4.90 שקלים לק"ג עד 18.90 שקל לק"ג ובוויקטורי מוכרים אבוקדו במבצע: 4.90 שקלים לק"ג.

עמיחי שמר, מנהל מטעי האבוקדו של מושב בני דרום טוען כי "המגדלים מקבלים על זן גליל שנפוץ כרגע בין 3 ל-5 שקלים לק"ג. זה הכל. כלומר, אם מישהו מוכר אבוקדו ביותר מ-10 שקלים זה מגלם פער תיווך ענק".

לרשתות יש עלויות עד שהפרי מגיע לסניף. "עלות מיון ואריזה במרכז האריזה שאני עובד איתו נעה בין 1.60 ל-1.80 שקלים לק"ג. זה הכל. הובלה זה עוד כמה אחוזים בודדים. ותראי כמה גובים ברשתות. היום אין שוק סיטונאי לרשתות, כמעט ולא קיים. הרשתות עובדות ישירות עם הקניינים שלהם, יש להן עלויות אבל לא כאלה שאמורות לייקר ככה את הפרי".

אבוקדו

אבוקדו