ראשי ההנהגה החקלאית יחרימו את טקס חילופי המנכ״לים במשרד החקלאות

וקוראים לכל החקלאים להחרים מחר את הזום עם שר החקלאות, עודד פורר

היום, יום א', יחרימו ראשי ההנהגה החקלאית את טקס חילופי המנכ״לים של משרד החקלאות שצפוי להתקיים בשעה 16:00. בנוסף קוראים בהנהגה לכלל החקלאים להחרים את הזום שצפוי להתקיים מחר, יום ב', עם שר החקלאות עודד פורר במחאה על ההחלטה החד צדדית של משרדי האוצר והחקלאות להכניס בחוק ההסדרים רפורמה חד צדדית לחיסול החקלאות.

*ראשי ההנהגה החקלאית- יו״ר נשיאות המגזר העסקי והתאחדות האיכרים, דובי אמיתי, יו״ר התאחדות חקלאי ישראל ומזכ״ל תנועת המושבים, עמית יפרח, מזכ״ל התאחדות חקלאי ישראל, אבשלום (אבו) וילן, מזכ״ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר ויו״ר מרכז השלטון האזורי, שי חג׳ג׳:* "שרי האוצר והחקלאות יודעים שרשתות השיווק הן אלו האשמות במחירים הגבוהים לצרכן, אבל משום מה נוח להם להיטפל לחקלאים העובדים בזיעת אפם בכל מזג אוויר ובכל מצב ביטחוני, בכדי לספק לתושבי ישראל תוצרת חקלאית משובחת. רשתות השיווק שהן גם ה הקמעונאיות, גם הסיטונאיות וגם היבואניות- מוסיפות על מחיר התוצרת החקלאית אחוזי רווח אסטרונומיים. אנחנו נילחם בעד החקלאות הישראלית ובעד הצרכן הישראלי. ייבוא הוא לא פתרון קסם של יוקר המחיה אלא תלות באספקת מזון ממדינות זרות ובמקרה של ישראל- טורקיה, ירדן ומצרים״.

הבוקר התכנס מטה מאבק החקלאים המשותף לכל התנועות המיישבות, ארגוני החקלאים והמועצות האזוריות בכדי לדון על היערכות לצעדי מחאה בכל רחבי הארץ, בעקבות ההחלטה החד צדדית של משרד האוצר והחקלאות להכניס בחוק ההסדרים רפורמה במסגרתה יבוטל המכס ויתקיים ייבוא חסר רסן של פירות וירקות על חשבון החקלאים והחקלאות המקומית. כמו גם הכוונה לבטל את המכסות בענף ההטלה, דבר אשר ישליך על פרנסתם של כ-3500 מגדלי הביצים בגבול הלבנון.

במהלך הפגישה העלו החקלאים ונציגי הארגונים החקלאיים דרכי פעולה בלתי מתפשרות למאבק. בין היתר- הפגנות ברחבי המדינה, סגירת צמתים מרכזיים, השמדת פירות וירקות, השלכת ביצים ועד השבתה כוללת של החקלאות הישראלית.