קרן המלגות ע"ש יאיר גוראון תעניק מלגות לסטודנטים מצטיינים העוסקים במחקרים חקלאיים

רן גוראון מנכ"ל בזק ובנו של יאיר גוראון ז"ל  יעניק את המלגות עם אילון גדיאל יו"ר קרן המלגות
בטקס חגיגי שיתקיים בתחנת המחקר "יאיר" בחצבה- הקרויה על שמו של יאיר גוראון ז"ל

קרן המלגות ע"ש יאיר גוראון ז"ל, מייסדו ומנהלו הראשון של מו"פ (מחקר ופיתוח) ערבה תיכונה וצפונית-תמר, על שמו תחנת המחקר החקלאי "יאיר", תעניק מלגות בהיקף של כ-90,000 שקלים לסטודנטים מצטיינים לתואר שני, שלישי ומתמחי Post doc, שמחקרם עוסק בתחומי חקלאות, מים, איכות סביבה, ביוטכנולוגיה, ושימוש בטכנולוגיות חדשניות מבוססות בינה מלאכותית.  
המלגות יוענקו בטקס חגיגי שיתקיים במו"פ ערבה תיכונה וצפונית-תמר, תחנת "יאיר" בחצבה, ב- 7 במרץ 2024.

קרן המלגות נוסדה על ידי משפחת גוראון וגייסה תרומות מגופים וחברות: מועצה אזורית הערבה התיכונה, זרעים גדרה, ירוק 2000, הקרן לביטוח נזקי טבע בחקלאות, אדא פרש ועוד. במהלך 14 השנים בהן פועלת, גייסה הקרן תרומות של למעלה ממיליון שקלים לטובת מלגות.

רן גוראון, מנכ"ל בזק: "אנו גאים להמשיך את מפעל חייו של אבי יאיר גוראון ז"ל, אשר יזם והוביל נושאי מחקר חדשניים שתרמו לקידום ופיתוח המחקר החקלאי בערבה. כיום לאחר ה- 7.10 יודעים כולם כי החקלאות וייצור מזון עצמי, חשובים לביטחון המזון של ישראל. המלגות הן ביטוי להערכה עמוקה כלפי עבודתם ומסירותם של הסטודנטים, ומקווים שהן יסייעו לדור הבא של חוקרים פורצי דרך להמשיך ולפתח את תחום החקלאות בישראל".

אילון גדיאל, מנהל מו"פ ערבה תיכונה וצפונית-תמר, ממושב עין יהב ויו"ר קרן המלגות על שם יאיר גוראון ז"ל: "ישנה חשיבות רבה, בעיקר בתקופה זו, לעידוד ותמיכה בדור הצעיר המעוניין לקדם ולפתח את החקלאות. אנו מחויבים לתמוך בסטודנטים ולהעניק להם את הכלים הדרושים כדי להוביל את התחום קדימה, ומאמינים שהמלגות יהוו זרז משמעותי עבור סטודנטים מצטיינים להמשיך ולהתמקד במחקריהם. לשמחתנו יש השנה שלושה זוכים שהם תושבי הערבה".

מקבלי מלגות המחקר מקרן גוראון לשנת 2024: 
ליאור פיין ממושב עידן בערבה התיכונה, סטודנט לתואר שלישי (PhD) באוניברסיטת בן גוריון ומכון וולקני, חוקר ומפתח מערכת בינה מלאכותית מבוססת צילומי לוויין שתוכל לזהות ולסווג גידולים חקלאיים, כחלק מפרויקט של משרד החקלאות ופיתוח הכפר, למיפוי השטחים החקלאיים בארץ.
ד"ר מיכה סילבר ממושב עידן בערבה התיכונה, סטודנט לתואר שלישי (PhD) בקמפוס שדה בוקר, אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, חוקר ומיישם מודל  -OPTRAMשימוש בתצלומי לוויין, להערכת לחות באדמה באזורים יבשים ובאתרי מחקר שונים.
ג'ייקוב דניס מליבריה, אפריקה, סטודנט לתואר שני (M.Sc) בפקולטה למדעי הצמח וביטחון תזונתי, אוניברסיטת תל אביב, חוקר את התגובה של זן פלפל (Capsicum annum L) לחיידק מהסוג 'מתיל בקטריום' ,Methylobacterium במטרה לייעל את השימוש בחנקן ולהפחית את השימוש בדשני חנקן סינתטיים וכן את הזיהום הסביבתי הקשור אליהם.
שרון צ'מוואנו, מקניה אפריקה, סטודנטית לתואר שלישי (PhD) באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, חוקרת אופטימיזציה של הפריית חנקן באמצעות "פנוטייפ" (הביטוי הפיזי של תכונה גנטית באורגניזמים) של תכונות שורש מתמשכות בפלפל מזן בל (מתוק).
מורן קמינר, ממושב צופר, סטודנטית להשלמת תזה ללימודי דוקטורט, באוניברסיטת בן גוריון בנגב, חוקרת כיצד ההתחממות הגלובלית ועליית ריכוז ה- 2CO באטמוספירה משפיעה על ההרכב התזונתי של עשב הים הטרופי "ימון הקשקשים", המין הדומיננטי במפרץ אילת, שסופג אף הוא כמות מוגברת של 2CO. המחקר בשיתוף מו"פ מדבר וים המלח.
בניה זיני מנס ציונה, סטודנט לתואר שני (M.Sc) בפקולטה לחקלאות ברחובות של האוניברסיטה העברית ומכון וולקני, חוקר את השפעת ווירוס ההצהבה וקיפול העלים של הפלפל (PeWBVYV), המועבר על ידי כנימת עש הטבק, ותסמיניו צימוח בלתי סדיר וגוון פרי כתום ("גוון גזר"), המסמל שיבוש בהליך הבשלתו של הפלפל. המחקר מתבצע בבית רשת במו"פ בקעת הירדן ובחדרי גידול מבוקרים במינהל המחקר החקלאי. המחקר בשיתוף מו"פ בקעת הירדן.

יאיר  גוראון זל

יאיר  גוראון זל
צילום אלבום משפחתי