פקידי האוצר נוקטים במדיניות דורסנית הפוגעת בחקלאים ובאזרחי ישראל

ההצעה של רפורמה לחקלאים כסעיף בחוק ההסדרים לא רק שאינה פועלת בכיוון הנכון אלא מגבירה את אי האמון של החקלאים לכוונות הנסתרות של פקידי האוצר והעומד בראשם. בינתיים מי שמתעשר על חשבון הציבור והחקלאים הם היבואנים ורשתות השיווק

זה שנים רבות שמתקיים דו שיח של חרשים בין המדינה, בעיקר באמצעות האוצר לבין נציגי החקלאים והמרחב הכפרי לגבי גיבוש חשיבה עדכנית לחקלאות הישראלית והאמצעים להתאימה לעת הזו.

במקום לנקוט בדרך של גיבוש חשיבה עדכנית, בדומה למתרחש בכל המדינות המתקדמות בעולם, נוקטים פקידי האוצר במדיניות דורסנית הפוגעת לא רק בחקלאים אלא גם באזרחי ישראל.

החקלאות הישראלית היא מושא לקנאה בקרב ראשי מדינות רבות שרואים בחקלאים הישראלים מחד ובחוקרים הישראלים מאידך כאלו שכדאי ללמוד מהם, הן בתחום הטכנולוגי והן בתחום פיתוח זני גידול חדשים ובהחלט אפשר לומר שהראש הישראלי ממציא פטנטים.

לא בכדי ראש ממשלת הודו כמו רבים אחרים מבקשים שישראל תסייע למדינתם בפיתוח החקלאות בהבנה כי ביטחון המזון לאזרחיהם הופך לחשוב עתה והלאה.

בין הפיתוחים הרבים ראוי להזכיר את הטפטפות, עגבניות השרי והשבחה ופיתוח של זני פירות וירקות אחרים, פיתוח חקלאות מדברית, הדברה ביולוגית ועוד דברים אחרים וחשובים.

לצד מכון וולקני שנמצא בקדמת המחקר פזורים ברחבי ישראל מרכזי מחקר ופיתוח שבהם חוקרים שמשתפים פעולה עם חקלאים בפיתוחים חדשים שחשובים לייצור המזון בישראל ובכלל.

חקלאי ישראל מגדלים ירקות, פירות, ביצים חלב וכן מייצרים גם דגים, בשר בקר עוף ובשר הודו. מרכיבי הסלט הישראלי ובהם עגבניות ומלפפונים ולא רק הם נמצאים כל השנה בהישג יד של עקרת הבית ובדרך כלל במחירים סבירים במרכולים.

פירות

פירות