פחות משליש מהחקלאים נעזרים במכירה ישירה לצרכנים באמצעות האונליין

סקר של משרד החקלאות.

מהסקר עולה כי רוב החקלאים לא ניצלו את את הזינוק בביקוש למשלוחי מזון הביתה באונליין בתקופת הקורונה • בין הסיבות: קושי בשיווק ופרסום, ריחוק מהאוכלוסייה וקשיים מחשוביים • המשרד שוקל להציע הכשרות לחקלאים

פחות שליש מהחקלאים בישראל משווקים את התוצרת החקלאים שלהם באופן דיגיטלי ישירות לצרכן - כך עולה מסקר שערך משרד החקלאות. הסקר נערך במסגרת ניתוח שערך המשרד על השפעות הקורונה על החקלאים, כמו הפגיעה המשמעותית בהיקפי הייצוא והמכירה לתעשייה ולשוק המוסדי. במשרד מעוניינים להציע לחקלאים הכשרה שתתמקד ביכולת שלהם לשווק ישירות לצרכן באופן דיגיטלי.

29% מהמגדלים שהשיבו לסקר ציינו כי הם משווקים תוצרתם בשיווק ישיר מקוון לצרכן וכי הם עושים זאת בו-זמנית באמצעות רשתות חברתיות, כמו פייסבוק (58%), אפליקציות מסרים כמו וואטסאפ או טלגרם (54%) ואתרים ייעודיים (27%). הסקר מצביע על כך ש-71% מהמגדלים אינם משווקים את תוצרתם ישירות לצרכנים ואינם מסתייעים באמצעים דיגיטליים

מסחר ממוחשב

מסחר ממוחשב
Image by Gerd Altmann from Pixabay