עתיד החקלאות: רחפנים, רובוטים ו-AI

רחפן שקוטף פירות, רובוט שמטפל בדבורים, חיישנים שמשפרים את תנובת המשק וחלב פרה שמיוצר ללא פרה: הטכנולוגיה החקלאית בשלה מאי פעם, בעוד העולם נעשה רעב ואין מספיק ידיים עובדות כדי להאכיל אותו. עכשיו מחכים למשקיעים שיקטפו את ההזדמנות

להייטק הישראלי יש הרבה מה להגיד בתחום האג-פוד (agfood), טכנולוגיות החקלאות והמזון. לפי מאגר המידע של סטארט-אפ ניישן סנטרל, יש בישראל 627 חברות טכנולוגיה חקלאית ו-373 חברות טכנולוגיית מזון. גם אם נוריד כמה עשרות חברות שנסגרו בינתיים וכמה חברות חקלאיות ותיקות שפועלות כבר 40 שנה, עדיין נישאר עם שורה ארוכה של חברות סטארט-אפ ישראליות, שמביאות טכנולוגיות חדשניות לעולם החקלאות והמזון ועם יזמים שמציגים כיצד הם מביאים בשורה לעולם.

כסף, כנראה שקצת פחות. בשנה שבה חברות הגנת סייבר גייסו מאות מיליוני דולרים בסבב והגיעו לערכים של חדי קרן כפולים, חברות בתחומי האג-פוד מגייסות בסדרי גודל של מיליוני דולרים בודדים בכל סבב. המשקיעים עוד לא השתכנעו שאוכל הוא העתיד של ההייטק. אבל יכול להיות, בהחלט יכול להיות, שהעולם יגלה בשנים הקרובות שסייבר זה חשוב, אבל אוכל זה חיוני. ואז גם יבואו המיליארדים.

רחפן

רחפן