עושים עליכם קופה: כמה עולה לרשתות לייבא פירות וירקות?

מנתונים של משרד החקלאות, עולה כי קיימים פערים של מאות אחוזים בין המחיר שעולה לרשתות השיווק לייבא פירות וירקות

בשקלול עלויות השינוע והמכס - לבין המחיר הנמכר לצרכן • לדוגמה, קילו מלפפונים עולה לרשתות פחות מ-2 שקלים, והם נמכרים במחיר של בין 5 ל-7 שקלים, פער דומה קיים גם במחיר הקישואים • המועצה לצרכנות מצאה כי חלה עלייה של 4.6% במחיר סל הקניות הממוצע באוגוסט

מנתונים של משרד החקלאות עולה כי קיים פער גדול בין המחיר שעולה לרשתות השיווק לייבא את הפירות והירקות - לבין המחיר הסופי שנמכר לצרכן. מדובר במחיר סופי המשקלל את עלויות השינוע והמכס. חשוב לציין כי ישנן רשתות שמוכרות רק סחורה ישראלית המיוצרת בארץ, ולמרות הזאת המחירים זהים בין הרשתות שמוכרים סחורה מיובאת לבין אלה המוכרות סחורה ישראלית.  

לדוגמה, לרשתות השיווק עולה לייבא קילוגרם עגבניות 4 שקלים, לעומת זאת הם מוכרים אותן לצרכנים במחיר שנע בין 6 ל-7 שקלים. פער שנע בין 50% ועד 75%. המלפפונים עולים לרשתות השיווק 1.9 שקלים לקילוגרם, שהם נמכרים לצרכנים במחיר שנע בין 4.9 שקלים ועד 6.9 שקלים לקילוגרם מלפפונים. פער של 157% ועד 263%. קילוגרם קישואים עולה לרשתות 3.3 שקלים, בעוד המחיר לצרכן עומד על בין 7.9 שקלים ל-9.9 שקלים, פער שנע בין 139% ועד 200%.