סיור ארגון מגדלי הפירות בגולן

היום  9/6/20 יצאנו לסיור בגולן

פתחנו את הבוקר במושב "שעל" אצל המגדל/חקלאי  שמעון מלול אשר מפתח בין היתר מיזם "קטיף עצמי " של פירות יער.


תחנה שניה: בית אריזה, קירור ושיווק בראשית המאגד את משקי הגולן מגדלי המטעים ומס קיבוצים נוספים מישובי ההר בגליל העליון.נפגשנו שם עם המנכל אסף קרת קיבלנו סקירה על פעילות המתקן.
תחנה שלישית : בוסתן קטיף עצמי "בראשית " של קיבוץ עין זיוון מקום גן עדן אמיתי ומיזם תיירותי פורח ומשגשג נפגשנו שם עם אלכס קודיש מנהל ענף המטעים וחוות הקטיף של מרום גולן.
תחנה רביעית : הדרמנו לתל פארס, נפגשנו שם עם יהודה וינברג מרכז משק של רמת מגשימים, תצפית עוצרת נשימה המשקיפה על קו הגבול ישראל /סורייה , קיבלנו סקירה מקיפה וגם על מטעי רמג"ש הנשקפים מתצפית זו.
תחנה חמישית : מטעי מנגו הנושקים לכנרת של מושב רמות , קיבלנו סקירה מראובן דור ומשפחת גפני חקלאים ומגדלי מטעי מנגו.
אגב: מטעי המנגו חוו פחיתת יבול משמעותית ונשירת חנטים עקב סבב השרב האחרון.
תחנת סיום : מסעדת הבקתה במושב רמות, ארוחת צהריים וסיכום.
לציין ולהודות לגל גפני סגן ראש המועצה שהיה שותף לתכנית וליווה אותנו לאורך כל הסיור.
היו כ 30 משתתפים :חברי מזכירות ארגון מגדלי הפירות,נציגי ענף הפירות במועצת הצמחים, מו"פ צפון, יור וכלכלנית התאחדות חקלאי ישראל, נציג משקי ג"ע, ונציגי תנועות מישבות.
לציין שהיה סיור מקצועי ומרתק.

גל גפני, סגן ראש מועצה אזורית גולן: "החקלאות בגולן היא לא רק אחת מאבני היסוד של הכלכלה הגולנית אלא גם חלק חשוב בזהות שלנו. שיתוף הפעולה עם גופים כגון ארגון מגדלי הפירות יאפשר את קידום החקלאות הגולנית בתחומים שונים ביניהם סיוע בפיתוח זנים, הדרכה חקלאית, קידום מעמד החקלאים ועוד. שמחנו לארח את מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות ירון בלחסן וצוות הארגון ונשמח להמשיך לפעול יחד, למען החקלאים".

ירון בלחסן, מנכ"ל מגדלי הפירות בישראל: "סיורי שטח הינם חשובים ביותר, בעיקר בזמן זה בו החקלאים נמצאים בעיצומה של עונת הקטיף ובימים בהם קמה ממשלה חדשה, זאת על מנת לעמוד על צרכיהם של החקלאים לטובת ייעול העבודה והמשך שגשוג החקלאות. הגולן הינו אזור גידול מצטיין בפירות נשירים, עם תנאי אקלים ייחודיים וחקלאים מקצועיים ועתירי ידע. ניכר כי חקלאי הגולן מתפתחים ומתייעלים כל העת, תוך שימוש במחקרי מו"פ צפון, ושילוב התמקצעות יומיומית בנושאי ההדרכה בענפים שהם מגדלים, ובכך מהווים עוגן מרכזי בחיזוק כלכלת רמת הגולן, שכן מרבית תושבי באזור מתפרנסים מחקלאות. בסיור התקיים דיון פורה עם החקלאים על בעיות פערי התיווך והייבוא, וכן נושאים מרכזיים ומאתגרים בחקלאות הישראלית בכלל ובפירות בפרט, אשר נביא, אנו, נציגי החקלאים, אל הממשלה החדשה במטרה, שתציב בחשיבות עליונה, את ענף החקלאות כערך ייחודי ואסטרטגי, ליצירת חוסן לאומי וביטחון ייצור מזון עצמי בישראל, ללא תלות בייבוא או במדינות עוינות. אני מודה לכל משתתפי הסיור ומברך את המועצה אזורית גולן על שיתוף הפעולה המבורך בקיום הסיור והצבת החקלאות בסדר עדיפות עליונה במטרות אותן מקדמת המועצה האזורית".

 

ירון בלחסן

ירון בלחסן

צילום ארגון מגדלי הפירות