סדרת כנסי החורף של מו"פ צפון יוצאת לדרך

בשיתוף מועצת הצמחים, שה"מ במשרד החקלאות וקק"ל ללא תשלום

כנס ראשון "נשירים" לזכרם של חנה ואבשלום שוורץ ז"ל, יום ג' ה-13.12, בבית העם בראש פינה בהשתתפות אבו וילן יו"ר התאחדות חקלאי ישראל ואילנה דרור כלכלנית ההתאחדות 

מו"פ (מחקר ופיתוח) צפון, במכון המחקר מיגל, של החברה לפיתוח הגליל, פותח את סדרת כנסי החורף המקצועיים בחקלאות לעונת 2022-23, בשיתוף שירות ההדרכה והמקצוע (שה"מ) במשרד החקלאות, מועצת הצמחים וקק"ל, אשר יהיו פתוחים בפני חוקרים, חקלאים והקהל הרחב- ללא תשלום.

בכנסים יציגו החוקרים הבכירים במו"פ צפון-מיגל, שה"מ, מנהל המחקר החקלאי ומוסדות נוספים- מגוון מחקרים יישומיים ואת החידושים האחרונים בענף החקלאות בתחומי הנשירים, גידולי שדה, כרם יין והתמודדות החקלאות עם שינויי אקלים. עוד ישתתפו בכנסים, דמויות בכירות בסקטור החקלאי אשר יציגו סקירות בהיבטים כלכליים, שיווקיים ורגולציה. 

סדרת כנסי החורף תיפתח עם 'כנס הנשירים הראשון' לזכרם של חנה ואבשלום שוורץ ז"ל, יתקיים ביום ג' ה-13.12.22, בבית העם בראש פינה, את הכנס תפתח משפחת שוורץ בנשיאת דברים לזכר הוריהם חקלאים ותיקים מהמושבה ראש פינה. 
אבשלום (אבו) וילן, מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל ואילנה דרור, כלכלנית ההתאחדות, יציגו בכנס את תמונת המצב המעמיקה והאקטואלית, אודות הרפורמה בחקלאות וזאת על רקע חילופי הממשל וההשלכות האפשריות על ענף החקלאות. 
אורנה סנדל, ממועצת הצמחים, תסקור את התקנות החדשות בנושא איכות הפירות. עוד תתקיימנה הרצאות של ד"ר מיכל אקרמן-לברט, חוקרת במו"פ צפון, להצגת חומר צמיחה חדש בעיצוב המטע; אבירם ג'ונסון, אגרונום ומנהל תחום חקלאות תומכת סביבה בשה"מ, על שילוב פנלים סולריים על גבי מטעים ליצירת אנרגיה אגרו-וולטאית; ד"ר ענת זיסוביץ-חריט, מדריכת הגנת הצומח בשה"מ, על אמצעי הגנה בפני מחלת פיטופלסמה במטעים נשירים; ד"ר מרים זילברשטיין,  חוקרת בתחום הגה"צ במו"פ צפון ומועצת הצמחים ובשיתוף החברה לחקלאות גליל עליון, על מיזמים אקולוגיים לצמצום אוכלוסיות של מזיקים במטעים, באמצעות טכנולוגיות מתקדמות; אורי בר, נווה יער- מכון וולקני, על שיפור ממשק ההדברה של הצמח המתפרץ חנק מחודד ו-ד"ר גל ספיר, מחברת הסטארט-אפ עידית, על אבקה מלאכותית מסחרית באמצעות טכנולוגיית האבקה מדייקת.

המחקרים המוצגים על ידי החוקרים מתבצעים הודות לתקציבים ציבוריים והכנסים נועדו להפיץ את הידע המקצועי הנצבר לחקלאים, ולחזק את הקשר חוקר-מדריך-חקלאי.  

מו"פ צפון- במכון המחקר מיגל של החברה לפיתוח הגליל, ארגון המחקר והפיתוח החקלאי באזור הצפון, הוא המו"פ האזורי הפריפריאלי הגדול בישראל הפרוש על פני מרחב גדול, המאופיין במגוון אזורים גיאו- אקלימיים שונים ועוסק בקשת נושאים נרחבת ומגוונת בהתאם לצרכים לקידום החקלאות בצפון. 

במסגרת סדרת כנסי החורף של מו"פ צפון, יתקיימו הכנסים הבאים- 'שינויי אקלים ומשמעותם' ב-27.12.22, 'גד"ש', הכנס השנתי לזכרו של ד"ר ישראל לוין ב-10.1.23, 'כרם היין' ב- 24.1.23 ו'כנס שני בנושא נשירים' ב-7.2.23. הכניסה ללא תשלום.

פרטים יתעדכנו בדף הפייסבוק של מו"פ צפון: https://www.facebook.com/Mopzafon
 

אולם הסינימטק בראש פינה

אולם הסינימטק בראש פינה
צילום: אריאל צור