נלחמים במשבר כוח האדם בחקלאות

מנכ"ל משרד החקלאות, אורן לביא נפגש  עם מנכ"ל רשות האוכלוסין וההגירה, אייל סיסו, מנהלת מינהל העובדים הזרים, עינבל משש, ונציגי לשכות וחברות כוח האדם של העובדים הזרים.

מנכ"ל משרד החקלאות, אורן לביא: "הגענו לקו האדום במשבר כוח האדם בחקלאות, אך יש עדיין מה להציל, החקלאים שלנו זקוקים לידיים עובדות והמחויבות שלנו בתור משרדי ממשלה היא לסייע ולהקל עליהם מיידית. בשיתוף פעולה נאיץ את הפתרונות ונפרק חסמים בירוקרטיים. עלינו לנהוג בעובדים הזרים שנשארו ברגישות ובהכלה ולפעול לשימור שלהם".

הבוקר (שישי) כינס מנכ"ל משרד החקלאות, אורן לביא, ישיבת חירום בנושא משבר כוח האדם הגדול הפוקד את ענף החקלאות, זאת על רקע המלחמה. הפגישה התקיימה במשרד החקלאות בהשתתפות עם מנכ"ל רשות האוכלוסין וההגירה, אייל סיסו ונציגי לשכות וחברות כוח האדם של העובדים הזרים.

בפגישה דובר על כך שעוד בטרם המשבר, הנובע מהמלחמה, ומוערך על פי גורמים במשרד החקלאות בתור הקשה ביותר בענף מאז קום המדינה, דרש משרד החקלאות להגדיל את מכסת עובדים זרים ל-12,000 עובדים נוספים ולאחר מו"מ נקבע כי תתאפשר הבאת 9,000 עובדים זרים. יצוין כי מאז פרוץ המלחמה עומד מספר העובדים הזרים שעזבו את ישראל על כ-5,300 עובדים מתאילנד, נתון הנמצא נכון לעכשיו במגמת עלייה, שכן עוד כ-3,500 תאילנדים הגישו בקשה לעזוב את ישראל.

נכון להיום קיים מחסור של כ-25,000 עובדים זרים בענף החקלאות הישראלי. משרד החקלאות פועל יחד עם רשות האוכלוסין להסרת חסמים רגולטוריים.

אייל סיסו, מנכ"ל רשות האוכלוסין וההגירה, אמר במהלך הדיון: "אנחנו ברשות האוכלוסין וההגירה פועלים להפחתת רגולציה ולהקלה על קליטת עובדים זרים לענף החקלאות. בד בבד, אנו נמצאים במו"מ מתקדם עם שלוש מדינות נוספות להבאת עובדים זרים".