נחתם הסכם שיתוף פעולה חקלאי ראשון אי-פעם בין ישראל לבין קוסטה ריקה

מדובר בהסכם הראשון אי פעם עם המדינה בנושאי חקלאות

שר החקלאות, עודד פורר: "ישראל היא מעצמה טכנולוגית בתחום החקלאות ויש ביכולתה לסייע בקידום ביטחון מזון ברמה הגלובאלית. אני שמח להוביל את הצעד ההיסטורי הזה, ובכוונתי ליזום שיתופי פעולה פוריים נוספים וחשובים כאלה"

שר החקלאות, עודד פורר, חתם על מזכר הבנות לשיתוף פעולה בתחום החקלאות עם שר החקלאות של קוסטה ריקה, רנאטו אלווארדו ריברה. במשרד החקלאות מסבירים כי באמצעות מזכר ההבנות צפויה עליית מדרגה משמעותית ביחסי המסחר בין ישראל לבין קוסטה ריקה, והוא ייחודי בהיותו ממוקד לתחום החקלאות והטכנולוגיה החקלאית. מזכר ההבנות ישמש כבסיס לחתימה לחוזים מסחריים בין המדינות ויעניק לחברות ישראל הטבות שונות לצורך ייצוא תוצרת וטכנולוגיה חקלאית. 
בשנת 1973 נכנס לתוקפו הסכם שיתוף פעולה כלכלי, תרבותי, טכני ומדעי, בין ישראל לבין קוסטה ריקה. על בסיסו, הוכן מזכר ההבנות שנחתם היום ולראשונה שם את תחום החקלאות במרכז שיתוף הפעולה בין המדינות, במה שמהווה דריסת רגל חשובה של החקלאות והאגרו-טק הישראליים במרכז אמריקה. לקוסטה ריקה, יש חשיבות גיאופוליטית רבה, שכן היא נחשבת לדמוקרטיה היציבה ביותר באזור ומהווה מוקד של חדשנות. מאידך, באמצעות הגברת וחיזוק שיתוף הפעולה בין המדינות, תוכל קוסטה ריקה ליהנות ממיטב הטכנולוגיות החקלאיות מישראל, בדגש על הטמעה של פתרונות מתקדמים לגידולים מרכזיים במדינה, וביניהם: קפה, אננס, פפאיה ועוד. המזכר ישמש בסיס לחתימה על חוזים מסחריים, ויאפשר, בין היתר, לחברות ישראליות לזכות בתמיכה כספית מטעם ממשלת קוסטה ריקה, ולקבל הטבות שונות, לרבות פטור ממכס. 
במסגרת מזכר ההבנות נקבע כי שתי המדינות יפעלו, בין היתר, להחלפת מידע על מדיניות ורגולציה הקשורות לניצול בר קיימא ויעיל של משאבי מים לחקלאות, לקידום אפשרויות לשיתופי פעולה מחקריים וחילופי ידע בנוגע לפיתוחים חקלאיים וחדשנות בתחום, ובמיוחד בנושאים של פתרונות מתקדמים לגידול וייצור מזון בתנאים של אקלים משתנה. 
מאז כניסתם לתפקיד, שר החקלאות, עודד פורר, ומנכ"לית המשרד, נעמה קאופמן-פס, פועלים לחיזוק מערך יחסי החוץ והמסחר החקלאי של ישראל. זאת, על מנת לבסס שווקים חדשים לייצוא תוצרת חקלאית טרייה מישראל, כמו גם ידע וטכנולוגיה פורצת דרך המפותחת על ידי האגרו-טק הישראלי. הסכם זה, מהווה המשך ישיר של מדיניות זו, וגובש בתמיכת מחלקת האמנות במשרד החוץ. 
 

קוסטה ריקה

קוסטה ריקה