מפקחי משרד החקלאות חשפו בעיר רהט 180 ק"ג נקניקיות,

נקניקיות שמקורן בשטחי הרשות הפלסטינית והוברחו לישראל בניגוד לחוק

במשרד חוזרים ומדגישים כי חשוב להקפיד על רכישת מוצרי מזון באריזה מקורית, סגורה ונקייה עם תווית וסימון של תאריך הייצור ותאריך התפוגה

גם בימי הסגר מפקחי היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות במשרד החקלאות ופיתוח הכפר (פיצו"ח) ממשיכים לחשוף ניסיונות הברחה ושיווק של מוצרי מזון המהווים סכנה ממשית לבריאות הציבור. במהלך פעילות שגרתית, גילו מפקחי היחידה מחסן הפצת מוצרי מזון ברהט. מחסן זה אחראי על הפצת מוצרי מזון שונים, כמו: סלטים וחומרי ניקוי. משעלה החשד, בדקו המפקחים את המחסן, ואכן התברר כי באחד המקררים, נתגלו 180 ק"ג אריזות נקניקים, בגדלים שונים, שעליהן מדבקה המציינת כי מקורן בערים רמאללה ויריחו הנמצאות בשטחי הרשות הפלסטינית, וככל הנראה הוברחו לשטחי ישראל בניגוד לחוק.

החשוד, בשנות ה- 40 לחייו, תושב רהט, נעצר ועוכב לחקירה. כלל אריזות הנקניקים הושמדו על פי צו רופא.

רואי קליגר, מנהל היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות במשרד החקלאות: "המשרד רואה בחומרה רבה כל מקרה של הברחת מוצרי מזון משטחי הרשות הפלסטינאית ומכירה של בשר לא מפוקח. צריכת מזון שמקורו בשטחי הרשות הפלסטינאית עלול להוות סכנה ממשית לבריאות הציבור. על כן, אנשי המקצוע שלנו פועלים באופן מתמיד, 7 ימים בשבוע, 24 שעות ביממה כדי למנוע ניסיונות אלו".

במשרד החקלאות מדגישים את החשיבות בהקפדה על רכישת מוצרי מזון, אך ורק במקומות מסודרים, הנמצאים תחת פיקוח. בנוסף, המשרד מבקש מהציבור להקפיד על רכישת מוצר באריזתו המקורית, כאשר היא סגורה, נקייה ונושאת תווית ובה שם המשווק, היצרן, תאריך הייצור ותאריך פג התוקף.

נקניקיות מוברחות

נקניקיות מוברחות
צילום: משרד החקלאות הפיצו"ח