מענקים בסך כולל של 16 מיליון ש"ח

המענקים יחולקו לפיילוטים של טכנולוגיה בחקלאות

משרד החקלאות וביטחון המזון, רשות החדשנות ומנהלת תקומה יתמכו במשותף בפיילוטים של מיזמי אגטק, במטרה לפתח טכנולוגיות לחיסכון במים ולשיפור זנים ויבולים | הפיילוטים יתבצעו בשיתוף עם משקים חקלאיים

משרד החקלאות וביטחון המזון, רשות החדשנות ומנהלת תקומה יתמכו במשותף בפיילוטים של מיזמי אגטק (טכנולוגיה לשימוש חקלאי) בהשקעה כוללת של 16 מיליון שקלים. כך פורסם היום בקול קורא לתמיכה בחברות אגטק, במסגרת המאמצים לשיקום הנגב המערבי והגדלת התפוקה של הייצור המקומי.

הפיילוטים יתבצעו בשיתוף עם חקלאים פעילים במשקים ברחבי המדינה, ויזכו למענקים בשיעור של 20%–50% מהתקציב המאושר. חברות שעיקר הפעילות שלהן תבוצע בשדרות, יישובי חבל התקומה ועוטף עזה יזכו בתוספת של 25% מהתקציב. חברות שעיקר הפעילות שלהן תבוצע באזור פיתוח יזכו לתוספת של 10%.

התמיכה תקדם מיזמי פיתוח בשלב ההרצה, כדי לאפשר להם לעבור את המשוכה משלב "המעבדה" לשלב ההיתכנות וההשקה של "מוצר מדף". המיזמים ייבחנו באתרי הרצה (מו"פים אזוריים ומשקים חקלאיים), ובהם תיבדק ההתאמה לתנאי השטח המקומיים ואפקטיביות המוצר כבר בשלב הפיתוח. שיתוף הפעולה נועד לאפשר למשקים החקלאיים ליהנות ממוצרים טכנולוגיים מתקדמים, ולחברות הטכנולוגיה ליהנות מהבשלת המוצר והדגמתו בשדה.