מלאים בסגולות בריאותיות: כך תגדלו פירות יער בגינה או במרפסת

אגרונום עושה לנו סדר בזנים המועדפים של פירות היער ומסביר איך כל אחד יכול לגדל אסנה, פטל, אוכמנית, שלפח וגוג'י ברי. ויש גם מתכון משגע

גידול פירות יער הפך בשנים האחרונות לטרנד החם, תרתי משמע, של המגדל הביתי בישראל. אם בעבר חשבנו כי רק באירופה הקרירה והמושלגת או באזורים הקרים של ישראל, ניתן להנות מגידול עצמי של פירות יער, בעשור האחרון השתנתה המגמה וברור לכל כי ניתן כיום לגדל פירות מיוחדים אלו בכל אזורי הארץ. מי שלא טעם אוכמניות טריות שבדיוק נקטפו מהשיח, או שראה איך ילדיו נהנים להתלכלך בעת קטיף ואכילת פירות האסנה, לא יבין את האושר שבגידול פירות אלו ואת השכר שבצידם.

במרבית פירות היער יש כמות גבוהה של ויטמינים ומינרלים חיוניים, כגון ויטמינים C ו-A, אשלגן, סידן, מנגן, מגנזיום, אבץ ועוד. ניתן לצרוך את פירות היער בצורתם הטרייה, מיובשים, קפואים או בכמוסות וכתוספי תזונה. אנחנו כמובן ממליצים לצרוך את הפרי טרי וכך לקבל את מיטב ערכיו התזונתיים.

פירות יער נחשבים ל'מזון על' (Super food) – ולא לחינם. מומלץ לצרוך אותם כחלק מדיאטה מאוזנת ובריאה, שכן הם מכילים כמות גבוהה של חומרי טבע חיוניים וסיבים תזונתיים, בעוד שהם דלי סוכר באופן יחסי לפירות אחרים. בפירות יער נוכל למצוא כמות גבוהה של נוגדי חמצון דוגמת זיאקסנטין ואנטוציאנין המעניקים לפירות את צבעם, ובעלי השפעות בריאותיות רבות על גוף האדם, כגון: הורדת רמות סוכר ואיזון שומנים בדם, שיפור בריאות העיניים והלב, השפעות אנטי סרטנית, עיכוב תהליכי הזדקנות, שיפור התפקוד הקוגניטיבי, חיזוק המערכת החיסונית ועוד.