מכה לחקלאות: רשתות השיווק מייבאות ירקות מטורקיה ופוגעות ביישובי העוטף
רמי לוי: "אנחנו מוכנים לקנות מהעוטף במחירים סבירים; ללא היבוא מטורקיה - מחיר ק"ג עגבניות היה מזנק ל־20 שקל". שופרסל פותחת במבצע סיוע ליישובי העוטף
רשתות שיווק מובילות, כמו רמי לוי, מייבאות בשבועיים האחרונים ירקות, ובעיקר עגבניות, מטורקיה, על חשבון המגדלים ביישובי העוטף. ל"מעריב" הגיעו פניות של חקלאים מהיישובים, שמספרים כי רשתות השיווק דורשות להוריד מחירים בצורה לא סבירה כתנאי למכירה, ואם לא – ייבאו כאמור סחורה מטורקיה.
שבועות האחרונים נוצר מחסור ברשתות, ומחירו של ק"ג עגבניות האמיר ל־15 שקלים, ובמקרים מסוימים אף למעלה מכך. כתוצאה מכך החלו הרשתות ביבוא מסיבי של עגבניות מטורקיה, ובשל כך המחיר צנח ל־5־8 שקלים לק"ג (תלוי ברשת).
החשש הוא כי היבוא מטורקיה, לאורך זמן, עלול לחסל את החקלאות בעוטף עזה, הסובלת בימים אלה ממילא ממחסור חריף בכוח אדם.
בעקבות המצב, מנכ"ל שופרסל אורי וטרמן נפגש ביום חמישי עם חמישה מגדלים ביישובי העוטף, והתחייב לקנות מהם סחורה ולסייע להם, כאשר במקביל הודיעה שופרסל כי היא מתכוונת להתחיל כבר בימים הקרובים במבצע סיוע מקיף לחקלאים בדרום.
רשת שיווק השקמה הייתה הראשונה לייבא חלב מפולין, וכעת היא היבואנית העיקרית של הירקות.