מחקר: לנוכח משבר האקלים, פירות עץ הלחם יכולים להיות מזון העתיד

בזמן שחוקרים צופים ששינוי האקלים יפגעו בגידולי אורז, תירס ופולי סויה - אומרים חוקרים כי פירות עץ הלחם אינם מושפעים מההתחממות הגלובלית. החוקרים: "שינויי האקלים מדגישים עוד יותר את הצורך לגוון את החקלאות, כך שהעולם לא יסתמך על מספר קטן של מיני יבולים כדי להאכיל מספר רב של אנשים"

נוכח שינויי האקלים, פירות עץ הלחם עשויים להגיע בקרוב לצלחת האוכל שלכם. בעוד שחוקרים רבים צופים שלשינויי האקלים תהיה השפעה שלילית על רוב הגידולים העיקריים, כולל אורז, תירס ופולי סויה, מחקר חדש של אוניברסיטת נורת'ווסטרן, שהתפרסם בכתב העת PLOS Climate, מגלה שפרי עץ הלחם - פרי עץ עמילני שמקורו באיי האוקיינוס השקט (עד שבמאה ה-18 הוא יובא למדינות נוספות על ידי סגן ויליאם בליי מהצי המלכותי הבריטי, שחיפש מקורות מזון זולים ועשירים באנרגיה עבור העבדים שהחזיקו הבריטים באיים הקאריביים) - כמעט שלא יושפע מהשלכות ההתחממות הגלובלית.

הסיבה לכך נעוצה בעובדה שפירות עץ הלחם עמידים בפני שינויי האקלים החזויים ומתאימים במיוחד לגידול באזורים שחווים רמות גבוהות של חוסר ביטחון תזונתי, כך שביכולתם לסייע בפתרון, גם אם חלקי, למשבר הרעב העולמי המחמיר. "פרי עץ הלחם הוא זן שלא מנוצל מספיק, בייחוד עקב יכולתו לעמוד בשינויי האקלים המחמירים", אמר דניאל הורטון מאוניברסיטת נורת'ווסטרן, אחד ממחברי המחקר. "אלה חדשות טובות מכיוון שכמה ממרכיבי יסוד אחרים שעליהם אנו מסתמכים תזונתית, אינם כל כך עמידים לתנאי מזג אוויר קיצוניים, שכן בעת עליית הטמפרטורות חלק מהיבולים העיקריים הללו נהרסים והתשואות פוחתות. על כן, כאשר אנו מיישמים אסטרטגיות להסתגלות לשינויי האקלים, יש לקחת בחשבון את פירות עץ הלחם, שעשויים לסייע בהשגת ביטחון תזונתי והסתגלות למצב הקיים".

 

פירות עץ הלחם