מחקר חדש: "מרשמים" של פירות וירקות עשויים להוריד לחץ דם

בהתבסס על ההשוואה של המשתתפים במחקר לפני ואחרי, גודל ההשפעה של יותר פירות וירקות על לחץ הדם היה "בערך חצי מזה של תרופות נפוצות הניתנות במרשם, דבר הבולט בשינוי פשוט בתזונה", אמר קורט האגר, מחבר המחקר הראשי

כאשר רופאים העניקו לחולים "מרשמים" של פירות וירקות, הפצייניטם אכלו יותר, ירדו במשקל וחוו ירידה משמעותית בלחץ הדם, לפי מחקר חדש. "מרשמי תוצרת חקלאית" הם חלק ממאמץ הולך וגובר בתחום הבריאות לספק מזון כתרופה כדי למנוע או לשפר מצבים בריאותיים כרוניים כמו השמנת יתר, סוכרת, מחלות לב ולחץ דם גבוה.

במה שנחשב למחקר הגדול ביותר של תוכניות אלה, חוקרים חקרו 3,881 אנשים משכונות מעוטות הכנסה שקיבלו שוברי מזון דרך תשע תוכניות בתריסר מדינות בארה"ב, מקליפורניה ועד פלורידה. המשתתפים קיבלו שוברים או כרטיסים בשווי 15 עד 300 דולר לחודש כדי לקנות עוד פירות וירקות משווקי איכרים ומחנויות מכולת.

המחקר התמקד בכמות התוצרת החקלאית שמבוגרים וילדים אכלו לפני ואחרי קבלת ה"מרשם" לפירות וירקות, כמו גם מדדים של בריאות הלב וכלי הדם, רמות חוסר הביטחון התזונתי ומצבם הבריאותי המדווח.

החוקרים גילו שמבוגרים שהשתתפו בתוכניות אכלו בסופו של דבר כ-30% יותר תוצרת חקלאית ביום, לפי המחקר שפורסם בכתב העת Circulation: Cardiovascular Quality and Outcomes. בתום התוכניות, מבוגרים דיווחו שאכלו בממוצע כ-200 גרמים נוספים של פירות וירקות ביום. ילדים במחקר אכלו כ-61 גרמים יותר – או כ-7% יותר – ממה שהם אכלו לפני התוכניות.

רוב האמריקנים לא אוכלים את הכמות המומלצת של פירות וירקות ביום, על פי המרכז לבקרת מחלות ומניעתן. משרד החקלאות האמריקני מעריך שאדם יצטרך להוציא 63 עד 78 דולר לחודש כדי לאכול את הכמות היומית המומלצת של פירות וירקות. תזונה לקויה יכולה להוביל לבריאות גרועה יותר לאורך זמן.