"מדברים על סיוע לפריפריה אבל קוטלים את החקלאות בצפון"

בצל כוונת הממשלה להוריד מכסים על פירות וירקות ולבטל את מכסת הביצים, החקלאים שבים למחות באולפן ynet וחוששים מפיטורים המוניים גם במפעלי האריזה. מגדלי הביצים: "ענף ההטלה הוא העוגן הכלכלי בגבול הצפוני ואין לנו אפשרויות אחרות להתפרנס". ליברמן: "רוצים להגיע להסכמות, אבל לא נאפשר גרירת רגליים"

נועם יעקבא ממושב ניר בנים, שמגדל ארטישוק וענבים ומייצר שמן זית, אמר באולפן ynet כי "מדובר במהלך מטריד ברמה הלאומית, משום שלחקלאים הישראלים יש תפקיד מסוים, ואם הרפורמה שמובילים במממשלה תצא לפועל פשוט לא יהיה מי שישמור על הקרקעות במדינה, לא יהיה מי שייצר מזון טרי לאוכלוסייה ולא יהיה מי שיישב את הגבולות".

מוטי חזיזה, שמכהן כיו"ר ועד העובדים בפרי הגליל כבר 30 שנה, הוסיף כי "כולם מדברים על סיוע ועזרה לפריפריה, אבל במה זה מתבטא? בלקטול את עובדי פרי הגליל ובכלל את החקלאים שיושבים בגבולות?". חזיזה התייחס להצהרה של בעלי מפעל פרי הגליל אושיק אפרים, שהודיע כי יפטר 100-200 עובדים בעקבות פרסום הצו להורדת מכס על פירות וירקות, ואמר כי "אחרי תקופה ארוכה של שקט העובדים שוב חוזרים להיות כלי במשחק הפוליטי. אם ינסו ליישם את הפגיעה בעובדים לאף אחד לא יהיה שקט".

הפגנת החקלאים

הפגנת החקלאים
צילום ארגון מגדלי הפירות