מגדלי הדבורים לשרה ברביבאי: אל תפלי למלכודת ‘שרי ישראל ביתנו’

דווקא בשנת שיא לייצור הדבש בישראל, מבקש שר החקלאות עודד פורר לייבא למדינה דבש לראש השנה! ארגון מגדלי הדבורים, משתוללים; "משרד החקלאות, דווח ועודכן - כי המכוורות, נמצאות בשנת שיא ביבול הדבש כ-4,200 טון, שיספק את כל צריכת הדבש לאורך חגי תשרי.

אך פורר, עוסק בהמשך הרס החקלאות, מסיבותיו ומבקש כעת, לייבא דבש פטור ממכס, ומעביר את האחריות על מחדל זה, שיביא להרס ענף הדבוראות, לידיה של מפלגת יש עתיד.

מגדלי הדבורים, פנו היום (שני, ב’ באלול התשפ”ב) אל שרת הכלכלה והתעשייה אוֹרנה בַּרְבִּיבַאי, בבקשה מתריעים חברי הארגון; “אל תפלי למלכודת ‘שרי ישראל ביתנו’ – המבקשים את דם חקלאות ישראל על ידייך! עצרי את ‘מחדל ייבוא דבש’ אשר שר החקלאות “מפיל” עליך כתרגיל פוליטי שיגרום להרס ענף הדבוראות בישראל – ערב ראש השנה התשפ”ג!

במכתב בהול ששיגר ארגון מגדלי הדבורים בישראל (יום א’ 28.8.22) אל השרה אורנה ברביבאי, שרת הכלכלה והתעשייה, שר החקלאות, עודד פורר, חבר כנסת יאיר גולן, סגן שרת הכלכלה ועורכת דין נעמה קאופמן-פס מנכלית משרד החקלאות, מבקשים הדבוראים לעצור לאלתר את הייבוא המסתמן.

חברי ארגון מגדלי הדבורים, טוענים עוד, כי; מהלך זה נעדר תשתית מקצועית ועובדתית וכי הצעתו של השר פורר מסתמכת על נתונים שאינם מבוססים בהיעדר עבודת מטה לגבי ההשלכות שעלולות לנבוע מהיצע עודף של דבש מיובא, על ההאבקה של ענפי החקלאות השונים.

כל זאת בניגוד לתנאי הצו, האומר, כי יש לייבא לארץ ‘בהתאם לתנאי הגידול המקומי‘ עליו חתם (16.6) שר האוצר מר אביגדור ליברמן, לפתיחת מכסות פטורות ממכס לייבוא דבש, אשר עדיין מתקיימים לגביו דיונים שטרם הוכרעו.