לראשונה: רוב הירקות והפירות המיובאים בשמיטה יגיעו מאירופה

בניגוד למצב הרגיל בו גידולי קרקע נרכשים ממצרים או משטחי הרשות הפלסטינית, המצב הביטחוני כפה שינוי

שנת השמיטה בפתח, ובעקבות כך עניינים הלכתיים אינסופיים הקשורים לפירות וירקות מעסיקים את רבני ומנהיגי הציבור הדתי והחרדי כאחד. אם עד עכשיו בשנת שמיטה, אחוז ניכר מהפירות והירקות שנמכרו בישראל הגיע ממצרים או משטחי הרשות הפלסטינית – כעת זה לא יקרה, ומרבית הפירות והירקות שייובאו לישראל יגיעו דווקא מאירופה.

"יש לנו מערך גדול של משגיחים באירופה, ולראשונה בשנת שמיטה מרבית הסחורה תגיע משם", סיפר לאתר מקור ראשון הרב דוד טהרני, הרב הפוסק של בית הדין "יורה דעה" והאחראי על המצוות התלויות בארץ עם תום כינוס עיון מרכזי "שמיטה כהלכה" אמש (ד').

"הציבור הישראלי יצרוך השנה ירקות קפואים, מבושלים בוואקום וירקות ופירות טריים מאירופה עם ההשגחה שלנו", אמר הרב טהרני. זאת, כי "השווקים הפלסטיניים, הירדניים והמצריים שהתרגלנו לרכוש מהם תוצרת חקלאית ככל הנראה לא ישווקו לישראל – לכן פנינו לאירופה שיחסית קרובה אלינו".

 

לדבריו, "בשמיטה הקודמת הקימו חממות לגידול ירקות ללא חרקים בחווה ישראלית בעקבה, אבל כיום אף גוף כשרות וכמובן שלא משגיחי כשרות לא מוכנים להיכנס לירדן או למצרים, בגלל המצב הבריאותי של הקורונה ובגלל המציאות הביטחונית. מאידך, באירופה, גרים יהודים ויש משגיחי כשרות ברחבי היבשת, וזה מקל על כל המבצע".

שנת שמיטה

שנת שמיטה