לקראת הדיון בממשלה על הרפורמה בחקלאות: מחאת החקלאים מגיעה לשיאה

אלפי חקלאים בשיירה ארוכה של כלי רכב וטרקטורים יפגינו מחר מול ישיבת הממשלה בירושלים במחאה על "הרפורמה ההרסנית" שמנסים לקדם שר האוצר ושר החקלאות

מחאת החקלאים מגיעה לשיאה: לקראת הדיון בישיבת הממשלה על הרפורמה בחקלאות יצאו מחר (ראשון) אלפי חקלאים בשיירה ארוכה של כלי רכב וטרקטורים להפגין מול ישיבת הממשלה בירושלים. החקלאים מוחים על "הרפורמה ההרסנית", אותה מנסים שר האוצר אביגדור ליברמן ושר החקלאות עודד פורר לקדם במסגרת חוק ההסדרים ולא בהסכם מול החקלאים. 

בראש ההנהגה החקלאית עומדים שי חג׳ג', יו״ר מרכז השלטון האזורי וראש המועצה האזורית מרחבים, דובי אמיתי, יו״ר המגזר העסקי והתאחדות האיכרים, עמית יפרח, יו״ר התאחדות חקלאי ישראל ומזכ״ל תנועת המושבים, ניר מאיר, מזכ״ל התנועה הקיבוצית ואבשלום (אבו) וילן, מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, המנהלים מו״מ אינטנסיבי עם האוצר והחקלאות, אך נכון לרגע זה, ללא כל הסכמות. 

אבשלום וילן אמר למעריב: "נגיע בשיירה גדולה של רכבים ואוטובוסים. החקלאים לא אשמים ביוקר המחיה. הרשתות הגדולות הן שמרימות את המחירים. לא ניתן לפגוע במגדלי הביצים שרובם בגבול הצפון אל מול החיזבאללה וזאת פרנסתם היחידה. אנחנו מוכנים להדברות ורפורמה אמיתית שתשמור על החקלאים והצרכנים ולא להצעות פופוליסטיות של האוצר שלא נבדקו כלל".

ירון בלחסן בראיון

ירון בלחסן בראיון
צילום: ארגון מגדלי הפירות