למרות סיום שנת השמיטה: רשתות שיווק בישראל ממשיכות לרכוש תוצרת חקלאית פלסטינית

חקלאים מוחים: "זה אבסורד, בבוקר שורפים את השדות שלנו בעוטף עזה, ובצהריים רוכשים תוצרת פלסטינית מעזה".

שנת השמיטה הסתיימה לפני חודשים ארוכים, אלא שכעת מסתבר שיש לא מעט רשתות שיווק חלקן מהגדולות ביותר בישראל שממשיכות לרכוש תוצרת חקלאית פלסטינית מעזה וגם ממגדלים פלסטינים ביהודה ושומרון, תוצרת שהיו רוכשים מהמגדלים הפסלטינים בשנת השמיטה בגלל שלא היה אפשרי לרכוש ממגדלים יהודים.

כעת מספרים חקלאיים ישראלים כי הם חשים פגיעה כלכלית אבל לא רק אלא בעיקר פגיעה מוראלית.

אילן עמר חקלאי ממושב מבטחים שבדרום מספר: "אני מגדל תוצרת חקלאית ישראלית כחול לבן פר אקסלנס, 500 דונם של ירקות מכל הסוגים בעיקר עגבניות, חצילים, פלפלים ועוד. אני וגם חקלאים אחרים סביבי מרגישים שלאחרונה יש לא מעט רשתות שיווק מהגדולות בארץ שמזמינות פחות תוצרת חקלאית מאתנו ומקבלות את התוצרת שלהן מהפלסטינים".

"וזה אבסורד, בבוקר הם שורפים את השדות שלנו, שדות שעליהם אנחנו מגדלים את התוצרת החקלאית, בלילה הם יורים עלינו קסאמים ובצהריים משפחות ישראליות שהיו בחדרי הביטחון רוכשות תוצרת חקלאית פלסטינית בגלל שרשתות השיווק מעדיפות תוצרת זו. מעבר לכך, מדובר גם בתוצרת שהיא ירודה מהתוצרת שלנו בהרבה, לעיתים היא מכילה חומרי הדברה שונים, אין באמת פיקוח. כואב לנו הלב".

אליעזר ברט מנכ"ל חברת 'חסלט' מהחברות הגדולות בארץ לגידול ושיווק ירקות מהדרין אומר דברים ברוח דומה: "לחקלאים הישראלים אין יום ואין לילה, הם משקיעים את כל כולם בחקלאות כחול לבן, התוצרת שלנו היא מהטובות שיש ביחס למדינות מערביות אחרות בעולם, איכותית, מפוקחת וטעימה ובתוצרת שלנו גם אין חרקים. אנחנו עומדים מול אותן רשתות שיווק ומבקשים מהן לרכוש תוצרת ישראלית ולעזור לאחיהם החקלאים, במיוחד חקלאי עוטף עזה שרבים מהם מגדלים עבור חסלט, זה בנפשנו. אני מקווה שבעזרת השם אותן רשתות שיווק שלפני שנת השמיטה פרנסו אלפי משפחות ישראליות יחזרו חזרה לפרנס משפחות ישראליות שעומדות בחזית".