לכבוד חג השבועות נשיא המדינה אירח חקלאים, רפתנים ומגדלי פירות מכל רחבי המדינה

ירון בלחסן, חקלאי ממושב רמות נפתלי ומנכ"ל ארגון מגדלי הפירות בישראל שהשתתף במפגש:

"אנו למדים בתקופה זו, עד כמה חשוב קיומו של ענף חקלאות עצמאי בישראל ובפרט לאורך גבולות המדינה"

כמדי שנה נשיא המדינה יצחק הרצוג אירח את ארגון מגדלי הירקות ומועצת החלב לכבוד חג השבועות. באירוע השתתפו רפתנים, נוקדים, חקלאים ומגדלי פירות מיישובי העוטף, הצפון ושאר יישובי הארץ. 

נשיא המדינה אמר: ״אין כמו החקלאות הישראלית והיא המבחן האמיתי לחוסננו כאומה. אנחנו יושבים עם החבר׳ה המדהימים האלה שבאמת מדבקים ברוח האופטימית, כי הם יודעים שהחיטה צומחת שוב וכל דבר אחר יצמח שוב אם רק נדאג שתהיה לנו מדיניות שתאפשר להם לפרוח ולהביא את הדורות הבאים לענף החקלאות. אני רוצה לחזק אתכם, לברך אתכם, ולומר לכם כמו שכבר נאמר- אנחנו יכול נוכל לאויבנו, לא ניתן להם לא להפריע לנו, לא לגדל ולא להביא תנובה, לא בצפון ולא בדרום, ובסופו של דבר גם יחזרו כל התושבים לבתיהם. שנדע בשורות טובות ושחג השבועות הזה יביא איתו גם בשורה אמיתית לעם ישראל״.

איציק שניידר, מנכ״ל מועצת החלב ויו״ר מועצת הצמחים: ״מאז השבעה באוקטובר הדברים נראים אחרת. האירועים הותירו חותם עמוק בכולנו ופצעים שספק אם ניתן יהיה לרפאם. מצבם של החקלאים בדרום ובצפון השתנה באחת. אובדן של בני משפחה, חברים, עמיתים, אובדן של רכוש ופינוי ישובים וקהילות שלמות. למרות כל זאת המשיכו החקלאים לפקוד את היישובים הנטושים להחזיר את הרפתות לפעילות ולשקם את החממות ומערכות ההשקיה. אנחנו, אדוני הנשיא עמדנו במחויבות הראשונה במעלה שלנו, לספק מזון טרי לציבור בכל תנאי ובכל מצב. היום צריך להיות ברור לכולם הקשר שבין חקלאות, להתיישבות, לביטחון ולביטחון המזון״.

ירון בלחסן, חקלאי ממושב רמות נפתלי ומנכ"ל ארגון מגדלי הפירות בישראל, הודה לנשיא המדינה ורעייתו על אירוח החקלאים, ואמר: "מגדלי הפירות בקו העימות הנמצאים בתחילת עונת הקטיף, לא מורשים להגיע לכל המטעים הסמוכים לגבול עם לבנון אשר הוכרזו כשטח צבאי סגור בשל איומי ירי נ"ט וטילים של חיזבאללה. למרות הכול אנו מלאי אופטימיות ותקווה וככל שיתאפשר נצליח להגיע גם למטעים סמוכי הגדר, לקטוף ולספק את הפרי הישראלי האיכותי לאזרחי מדינת ישראל. אנו למדים בתקופה זו, עד כמה חשוב קיומו של ענף חקלאות עצמאי בישראל ובפרט לאורך גבולות המדינה, שכן החקלאים אשר גויסו גם לכיתות הכוננות, הם אלו שנשארו בישובים המאוימים וממשיכים לעבד את השטחים, תחת איום בטחוני ומשמשים כאזרחים- חקלאים- חיילים".

ביקור בבית הנשיא

ביקור בבית הנשיא
צילום: עמוס בן גרשום לע"מ