ליברמן: ״מתנגדים לייבוא כאילו יש חרקים שפוגעים רק בישראלים״; התאחדות החקלאים: ״השר מזלזל באזרחים״

שר האוצר התייחס למנגנון הגנת הצומח הקיים כחסם ייבוא, כשנשאל בנוגע למחירי הפירות והירקות והרפורמה בחקלאות | אבשלום (אבו) וילן, מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל: ״ליברמן פוגע בייצור המקומי, המחירים ירדו בגלל ייבול מוצלח ולא בזכותו״

"יש חסימה לייבוא לבננות, אבוקדו, מנגו ולימונים", אמר היום (חמישי) שר האוצר, אביגדור ליברמן (ישראל ביתנו), בראיון לאולפן Ynet. ליברמן הוסיף: "יש יצור שנקרא הגנת הצומח. הם החליטו, אחרי שהורדתי את המכס ל-0, שיש ג'וקים אנטי ציוניים שפוגעים רק בתושבי ישראל". שר האוצר התייחס בדבריו למנגנון הגנת הצומח כחסם ייבוא, כשנשאל בנוגע למחירי הפירות והירקות.  

השירותים להגנת הצומח ולביקורת, עליהם מדבר ליברמן, פועלים במסגרת משרד החקלאות. זוהי זרוע לאכיפת חוקים ותקנות ולמתן שירותים מקצועיים בנושאי הגנת הצומח, ניטור ומניעת נגעי צמחים ויבוא וייצוא של תוצרת חקלאית. זוהי גם הרשות המוסמכת הרשאית להנפיק תעודות בינלאומיות הדרושות במסחר בתוצרת חקלאית, כמו תעודות בריאות, תעודות יצוא לתוצרת אורגנית ותעודות המעידות על איכות של תוצרת חקלאית טרייה. 

עוד אמר ליברמן: "אי אפשר לשחרר את זה בתקנות, רק בחקיקה ראשית. כל הבננות שמייבאים לצרפת ולגרמניה, חלק באים ממרוקו. אי אפשר לייבא בננות מישראל כי הג'וקים האלה פוגעים רק בתושבי ישראל. פה הדרך להילחם היא פשוט לשבור את כל הבירוקרטיה, כל הגופים האלה ששומרים על המונופולים״.

ליברמן

ליברמן
צילום מרק ניימן לעם