כשנה אחרי: בקואליציה עדיין לא הגיעו להסכמות על רפורמת החקלאות; "לא ייעשה מהלך חד צדדי"

נציג הקואליציה הצהיר הבוקר כי רפורמת החקלאות תקודם בכנס הקיץ של הכנסת – אלא שמבירור 'חדשות JDN' עולה כי התוכנית עדיין שנויה במחלוקת כמעט שנה אחרי שהוצגה ע"י השרים פורר וליברמן • "הדברים עדין בבחינה. לא יעשה שום מהלך באופן חד צדדי"

עבודה בעיניים: מרכז הקואליציה בוועדת הכספים, חבר 'יש עתיד' ח"כ ולדימיר בליאק, הצהיר הבוקר (שני) בוועדת הכספים כי בכנס הקיץ הקרוב של הכנסת החל מהשבוע הבא – יקודמו שורה של דברים על ידי הקואליציה ביניהם רפורמת החקלאות השנוייה במחלוקת. לכאורה מדובר בבשורה לצרכן הישראלי שייהנה ישירות מהורדת מכסים והוזלה במחירי הפירות והירקות, אך בפועל מדובר באחיזת עיניים.

ההתנגדות לרפורמה בחקלאות מתוך הקואליציה, עדיין בתוקף – כמעט שנה אחרי ששר האוצר ליברמן ושר החקלאות פורר הציגו את התוכנית המלאה. אלו שמתנגדים לרפורמה הם החקלאים בישראל שיפסידו ישירות מהורדת המכסים והגברת הייבוא מחו"ל, ומי שמייצג אותם בכנסת הוא הלובי החקלאי, לו יש נציגים במספר מפלגות שונות בקואליציה.

בליאק אמר הבוקר כי קידום הרפורמה "ישנה את פני כלכלת ישראל, יוריד מחירים ויגדיל את ההכנסה הפנויה לכל אזרח", אלא שגם בתוך המפלגה שלו ישנה התנגדות לרפורמה. מי שמתנגד מ'יש עתיד' הוא ח"כ רם בן ברק, אך גם מפלגות 'כחול לבן', 'העבודה' ו'מרצ' מתנגדות. מבירור שעשינו עולה כי דבר לא השתנה ועדיין לא הצליחו בקואליציה להגיע להסכמות על הרפורמה.

גורם בכיר ב'יש עתיד' המעורה בפרטים – אמר ל'חדשות JDN' כי "הדברים עדין בבחינה. לא יעשה שום מהלך באופן חד צדדי. שיתוף פעולה בין כולם יוביל להורדת מחירים לצרכן ושמירה על החקלאות הישראלית", כך שבליאק אמר את הדברים הבוקר על דעת עצמו. מסביבתו של בליאק עצמו נמסר לנו במענה לשאלה האם כבר הגיעו להסכמות – כי "טרם", אבל מבטיחים ש"נגיע להסכמות".

הפגנת החקלאים

הפגנת החקלאים
צילום: ארגון מגדלי הפירות