"כרמל בלוברי" החלה בשיווק אוכמניות "כחול לבן" לחנויות בישראל וכן לשווקים באירופה ובדובאי

האוכמניות גדלות בחווה ברמת הגולן, הנחשבת לגדולה ולמתקדמת ביותר במזרח התיכון

אחת ההנאות של ישראלים המטיילים  באירופה בחורף היא אכילת האוכמניות למיניהן הנפוצות בשווקים ובחנויות בתקופה זו. השנה אמנם לא ניתן לטייל בשווקים של לונדון או פאריז, אבל ניתן יהיה לאכול בארץ אוכמניות "כחול לבן" הגדלות ברמת הגולן.

"כרמל בלוברי", שבבעלות קבוצת אמפא, עין זיוון ונטור,  החלה בימים אלה בשיווק אוכמניות טריות בישראל. זאת במקביל לייצוא אוכמניות ישראליות לדובאי ולמדינות אירופה. האוכמניות הגדלות ברמת הגולן הינן מזן אוסטרלי, זן הנחשב לגדול ולעשיר במיוחד בטעם, הנמכר בחנויות האקסקלוסיביות באירופה.  על פי הערכת החברה, היקף היבול השנה צפוי לעמוד על כ-100 טונות של אוכמניות, כאשר כ-40% מהתוצרת מיועדים לייצוא.

האוכמניות נחשבות ל - Super Fruit נוגד חימצון ועשירות ברכיבים בריאים כמו נחושת, אשלגן, מגנזיום, ויטמינים וסיבים תזונתיים.  בנוסף, האוכמניות מכילות פיגמנטים בצבעי הסגול-כחול המחזקים את כלי הדם וכן הן מסייעות להורדת הכולסטרול.

האוכמניות של "כרמל בלוברי" מגודלות בדרום רמת הגולן תוך ניצול מזג האוויר הקר יחסית, המתאים לגידולים מסוג זה.  החווה משתרעת, בינתיים, על שטח של כ-80 דונם ונחשבת לגדולה במזרח התיכון, כאשר הגידול נעשה באמצעות חקלאות מדייקת ומתקדמת. לדברי יואב שור, מנכ"ל "כרמל אגרקסו",  "שיחי האוכמניות גדלים בעציצים המכילים מצע מנותק מהקרקע. השתילים  מנוטרים באמצעות סנסורים של בקרת אקלים, מים, דשן, חומצה ועוד. בכך ניתן לקבל תמונת מצב עדכנית של השתילים והתאם להעניק להם טיפול את הטיפול המיטבי על מנת שיפיקו 6-8 קילוגרמים של פירות, כל אחד."

השתילים אינם עוברים ריסוס בשום שלב של הגידול. ההדברה נעשית באמצעות שימוש בהדברה ביולוגית על מנת לנטרל מזיקים ועל מנת לשמור על השתילים והפירות נקיים ממזיקים ומחלות. "זאת בניגוד לאוכמניות המיובאות ארצה מחו"ל העוברות אידוי במתיל ברומיד למניעת כניסת  מזיקים לישראל". אומר שור.  גם הפריית הפרחים נעשית בתהליך טבעי לחלוטין. לצורך כך הוצבו במקום כוורות ייעודיות ונעשה שימוש בדבורי דבש ובדבורי בומבוס, דבורים גדולות ורחבות המשמשות להאבקה.

בשל אופי הגידול, האוכמניות מבשילות על השיח במדורג, כך שבזמן הקטיף יש לעבור על כל אחד מהשיחים ולקטוף רק את האוכמניות הבשלות באותו היום. בשל כך הקטיף נעשה ע"י קוטפים מיומנים העוטים כפפות ולאחר מכן הן עוברות מיון קפדני בבית האריזה הממוקם בחווה, במינימום מגע יד אדם.

את האוכמניות ניתן לרכוש בחנויות נבחרות או  ישירות באתר חוות הגידול ולקבל משלוח ישיר הבייתה:

https://www.carmelberry.co.il/

עלות  לשליש קרטון (6 קופסאות של 125 גרם כ"א) : 175 ש"ח  כולל משלוח

אוכמניות באריזה

אוכמניות באריזה
קרדית צילום יח"ץ