"כרטיס טיסה מהמלך", והמחסור בעובדי חקלאות מתרחב

השמועה על רצח וחטיפה של פועלים תאילנדים בעוטף עזה החלה גל שבמסגרתו עזבו כבר כ-1,500 פועלים

הפועלים עולים על טיסות חילוץ חינמיות מטעם ממשלת תאילנד, והמחסור בעובדי חקלאות מתרחב ■ במקביל, עורכי דין ישראלים מחתימים את העוזבים על ייפוי כוח, כדי לתבוע בשמם חקלאים

נ', חקלאי מיישוב בצפון, חווה בימים אלה חוויה נוספת על המלחמה – העובדים התאילנדים שלו עוזבים אחד אחרי השני. "הם מגיעים אלי עם כרטיס ביד ואומרים שקיבלו אותו ממלך תאילנד", הוא מספר. "הטיסות בחינם והם נוסעים הביתה. זה קורה מהרגע להרגע".

"גרוע מכך", הוא ממשיך, "במלון בתל אביב מחכים להם עורכי דין ישראלים שמחתימים אותם על יפויי כח להגשת תביעות נגדנו – החקלאים – פיצויים, ימי חופשה, ימי מחלה וכדומה. הם נוסעים הביתה ועורך הדין ימשיך את ניהול התיק. לא ברור מה הם יקבלו בסוף – אם בכלל – או שרק עורכי הדין ירוויחו". נ' לא יודע מה הוא אמור לשלם כרגע אם בכלל, ולא עוסק בנושא הזה אלא מתרכז בחקלאות, יחד עם כוח האדם החסר, שהולך ומדלדל.

נ' אינו היחיד. מדובר בתופעה עליה מדווחים לא מעט חקלאים מאז נפוצה השמועה על רצח וחטיפת הפועלים התאילנדים בעוטף עזה, עם פרוץ המלחמה. מנתוני רשות האוכלוסין שהועברו להתאחדות חקלאי ישראלי, עולה ההערכה כי מדובר בכ-1,500 תאילנדים, מתוך כ-30 אלף, שעזבו בימים האחרונים את ישראל, כאמור בטיסות שמממנת תאילנד עצמה.