כחול לבן ירוק

יוזמה של אדם פרטי הפכה לתופעה אדירה בישראל: מאות חקלאים, יחד עם אלפי מתנדבים ברחבי הארץ, קוטפים ירקות ופירות שלא נמכרים לרשתות השיווק ותורמים אותם למשפחות מעוטות יכולת, באמצעות ארגון "לקט ישראל".

רבע מיליון נזקקים קיבלו ב 2020 אספקה שוטפת של פירות וירקות טריים ומזינים וארוחות מבושלות, והתנופה נמשכת גם בשנה הנוכחית

הביטוי "אנשים טובים באמצע הדרך" מעולם לא היה רלוונטי כל כך, כשמביטים בהמוני בית ישראל מפשילים ידיים, עיניהם בורקות מהתרגשות ובפיהם שתי מילים: "באנו לסייע". אלפי חקלאים ממאות קיבוצים ויישובים, יחד עם אלפי מתנדבים מרחבי הארץ, הם ההוכחה שכל ישראלים ערבים זה לזה. יחד הם קוטפים את הפירות והירקות שלא נמכרים, ממיינים אותם, אורזים, שולחים ודואגים שכל משפחה נזקקת ומעוטת יכולת תקבל אספקה שוטפת של מזון.

הפרויקט המרגש הזה מתקיים 365 ימים בשנה, 24 שעות ביממה, תחת ארגון "לקט ישראל". בשנת 2020 סייע הארגון מדי שבוע לכרבע מיליון נזקקים, באמצעות כמעט 20 טונות של מזון, בשווי כולל של 186 מיליוני שקלים. המזון חולק לנזקקים באמצעות 330 עמותות, ארגונים ורשויות מקומיות בכל הארץ, ונחשב להצלחה כבירה.

הכל החל בחזון של אדם אחד בשנת :2003 כשנתיים לאחר שעלה לישראל, נחשף ג’וזף גיטלר, מייסד ויו"ר לקט ישראל בהתנדבות, לדו"ח הביטוח הלאומי, שממנו למד על קיומה של קבוצה גדולה של אנשים העובדים קשה מאוד למחייתם, אך נותרים מתחת לקו העוני.

גיטלר, שמאמין בהזדמנות שווה לכל, החליט שהוא חייב לעשות מעשה. מדי לילה אסף את התבשילים שנותרו בארגונים שונים באמצעות מכונית הסובארו הפרטית שלו, אחסן אותם במקררים שהוצבו בחניית ביתו ומשם העביר אותם לחלוקה לנזקקים. כשלא ניתן היה לנהל את היקפי הפעילות מחניית ביתו, הקים ג’וזף את "לקט ישראל", שלימים הפך לארגון הצלת המזון הגדול בארץ.

ארגז פירות

ארגז פירות