יש המון אקשן בחקלאות

ירון ממן מקיבוץ אשדות יעקב קם בחמש בבוקר, נרדם קצת לפני חצות, ולא, הוא לא ישן בצהריים. ואם יש משהו שחשוב לו להעביר בכתבה זו, זה הסטראוטיפ הלא מוצדק שהודבק לפועלים התאילנדים

מי אני

"שמי ירון ממן, רווק בן ,40 מתגורר באשדות יעקב. כאן נולדתי, התחנכתי והתחברתי לאנשים.  ב-20 השנים האחרונות אני מתעסק בחקלאות ומאוד נהנה מהעבודה. אני מנהל כבר עשר שנים עסק שנקרא גד"ש – גידולי שדה, שהוא חיבור בין שלושה קיבוצים, וכל הזמן חושב איך להתרחב".

גידולים

"אני מגדל הכל: אבטיחים, מלונים, תירס, ברוקולי, שעועית, בצל ושום. בעבר גידלנו פלפלים במשך שש שנים, אבל הפסקנו כי הפסדנו כסף רב. צריך לזכור שאנחנו נמצאים ליד הכינרת, והקרקע כאן פחות מתאימה לגידול פלפלים כמו בערבה. כשאני חושב על זה, אין עוד הרבה גידולים שלא התנסינו בהם. אנחנו כל הזמן חושבים על הדבר הבא".

סדר יום

"אנחנו נפגשים בעבודה ב-5:00 בבוקר, אז לרוב אני מתעורר שעה קודם. אצלנו לא אוכלים ארוחת בוקר, כי חבל על הזמן, אנחנו מדלגים ישר לצהריים. לישון בצהריים? מה פתאום, מי ישן היום בצהריים? בלילה אני נרדם בדרך כלל בסביבות 23:00".

אם לא הייתי חקלאי...

"אני לא אוהב את השאלה הזו. מאז שאני ילד אני אוהב את החקלאות, אז אני לא יודע אם הייתי משהו אחר. גם אם הייתי עוסק במשהו אחר, לא בטוח שהייתי נהנה כמו שאני נהנה ממה שאני עושה היום".

עונה אהובה

"אני איש של חורף. איך מסתדרים עם הגשם? כשיורד גשם אף אחד לא עובד, אז שלא יספרו סיפורים. אני אוהב את הקור, כי אין לנו הרבה ימים קרים בשנה. הקיץ אצלנו זה מדבר אחד גדול, וזה פחות כיף".