ירקות במלחמה: נרקבים בשדה, מחסור ומחירים בשמיים

המצב בדרום פוגע באחד מאיזורי החקלאות החשובים במדינה, ויש מחסור בירקות, ובפרט בעגבניות, פלפלים ובמלפפונים.

למרות יבוא של טונות גורמים במשרד החקלאות אומרים כי "חלק מרשתות השווק מעלות מחירים ללא בושה". ויקטורי: "פעם ראשונה שנאלצתי לייבא". רמי לוי: "היבוא לא יוריד את המחיר בהרבה". החקלאים: "לא נותנים לנו לקטוף"

מחירים גבוהים לעגבניות ומלפפונים ומחסור בפלפלים, כרוב וקישואים - גם לזה הביאה תקיפת חמאס את עוטף עזה, אחד מאיזורי החקלאות החשובים במדינת ישראל. חקלאים בעוטף מתחננים לצאת לשדות, בעוד הירקות מתחילים להרקיב והצרכן הישראלי רוצה את העגבנייה בצלחת שלו היום, ובזול.

מגדל ומשווק עגבניות מאיזור חבל הבשור מדגיש: "אצלנו המצב קטסטרופה. מילא ההרס הטוטאלי, מיום שישי אנחנו החקלאים לא יוצאים לשטחים. אם המצב ימשיך לא תהיה אספקת תוצרת בחצי השנה הקרובה. אם המדינה לא מתעשתת והתאילנדים לא חוזרים מיידית לעבודה - ההשלכות יהיו מרחיקות לכת. איפה משרד החקלאות"?

מגדל בטטות ועגבניות ממושב פריגן הוסיף: "שישי היה היום האחרון של המיון. יש לנו פה סחורה שהייתה מוכנה אז. המשאיות לא נכנסו בגלל המצב אז אנחנו גם תקועים עם סחורה מוכנה שהייתה אמורה לצאת, וגם לא יכולים לעבוד. יש לנו פה כמות עובדים שמתדלדלת, תאילנדים עוזבים כי הם יושבים ללא עבודה ואי אפשר לספק תוצרת. היום קיבלתי קריאות מגופים שאני עובד איתם 'תעזור בכל מצב, רק תביא קצת סחורה', אבל אין לנו יכולת לעזור לכן המדפים ריקים.