טרנד שהתחיל לפני 100 שנה – חוזר בגלל הקורונה

במהלך השפעת הספרדית שתקפה את העולם ב-1918, אמריקאים נקראו לגדל את המזון שלהם בעצמם. המחסור בירקות ופירות שנוצר בעקבות הקורונה, הוביל לחיפוש דרכים יצירתיות לגידול אוכל

לפני כשבועיים ציינו בניו יורק ברוב טקס והדר (וזיקוקי די נור) את העובדה ש-70% מתושבי העיר מחוסנים לקורונה. מאז אפריל העיר מלאה בעמדות לבדיקת קורונה, ניידות חיסון ואנשי צוות חביבים שעוצרים אותך ברחוב ושואלים ברוב נימוס האם התחסנת? אם התשובה היא לא, אתה נשאל האם אתה מעוניין להתחסן? מצב התחלואה בעיר ירד פלאים, וכלל שהאחוזים יורדים, כך גם העיר נפתחת יותר.

בתחילת מאי אושר למתחסנים ללכת ללא מסכות בפארקים ובמקומות ציבוריים. בתחילת יוני אושר להיכנס לחדרי כושר ומעליות ללא מסכה. בתוך כך, מסעדות העלו את מספר הסועדים שיכולים להיכנס לשטחן בכל רגע נתון. נראה שהמקום היחיד שעדיין מקפידים בו על לבישת מסכות הוא בתי ספר והרכבת התחתית.

הנתונים המעודדים מניו יורק מתקבלים בזמן שנראה כי במידה מסוימת הקורונה חוזרת בישראל (או לכל הפחות מרימה את ראשה המכוער). אחרי שהיתה תחושה שהמסכות היו אביזר עצוב מתקופה אחרת, נראה שבקבוקי השמפניה נפתחו מוקדם מדי. צריך לקחת בחשבון שעד שהמגפה לא תפוג מהעולם היא עוד תמשיך לרחף גם מעל מדינות מחוסנות.

גינה קהילתית

גינה קהילתית