חיזוק לדרום: שטראוס ולקט ישראל משתפות פעולה למען חקלאי עוטף עזה

קבוצת שטראוס ולקט ישראל מצטרפות למאמצי הסיוע למשקים החקלאיים בעוטף עזה ומקימות קרן סיוע לחקלאים ולחקלאיות שנפגעו בעקבות המלחמה בהיקף של מיליוני שקלים.

"חקלאי וחקלאיות העוטף ממלאים חלק חשוב בביטחון התזונתי של ישראל"

קבוצת שטראוס ולקט ישראל הודיעו על שותפות לטובת חקלאי ומגדלי הירקות של עוטף עזה הכוללת הקמת קרן בהיקף של מיליוני ש"ח. הקרן תפעל על מנת לסייע לחקלאים ולחקלאיות. בשטראוס מציינים כי מגדלי הירקות וחקלאי העוטף ממלאים, יום יום, חלק חשוב בשמירת הביטחון התזונתי של אזרחי ישראל וגידוליהם מהווים נתח משמעותי מכלל התוצרת החקלאית במדינה.

הקרן שתוקם תציע סיוע לחקלאים ותכלול סיוע לצרכים מיידיים לצד בניית תוכנית תמיכה ארוכת טווח, תוך מיפוי ומתן מענה לצרכים לטווח הארוך שיתמכו בחזרתם של החקלאים לשדות כשהם חזקים יותר. לצורך קידום המהלך ומיפוי המשקים החקלאיים הפועלים בעוטף, "לקט ישראל" תמפה את המשקים והחקלאים הפועלים בעוטף עזה, ותוביל ועדת היגוי מקצועית להגדרת קריטריונים למתן התמיכה.

"ליבנו עם החקלאים ומשפחותיהם שנפגעו פגיעה אנושה במתקפת הטרור הרצחנית של ה-7 באוקטובר", אומר שי באב"ד, נשיא ומנכ"ל קבוצת שטראוס. "לשטראוס מחויבות ארוכת שנים לחקלאים ולחקלאיות באזור העוטף, המהווים חלק בלתי נפרד מפעילות החברה, ומתוך כך, גם נהיה שותפים לשיקום מפעל חייהם". לדבריו, הקמת הקרן ומימוש התוכנית יאפשרו לסייע לחקלאים להתאושש, לסייע גם לתעשיית המזון הישראלית ולפיתוח האזורים הפגועים בדרום."