חברי השדולה החקלאית בכנסת: מתחייבים לעצור את הפעימות הבאות ברפורמה בחקלאות עד שיושגו הסכמות עם החקלאים

במהלך תערוכת אגרומשוב שהתקיימה השבוע בבנייני האומה נערך כנס חירום בנושא הרפורמה בחקלאות, אותו יזמה התאחדות האיכרים לאור ההתפתחויות האחרונות. בכנס התקיימו שני פאנלים בנושא הרפורמה בהשתתפותם של חברי השדולה החקלאית בכנסת וחברי ההנהגה החקלאית.

ניר מאיר: "בנו רפורמה שלמה על אקסיומה של הוזלת אמצעי הייצור אבל לא גיבו אותה בביצוע"

את הכנס הנחתה הכתבת הפוליטית של חדשות 12, דפנה ליאל, ובמהלכו התקיימו גם ראיונות "אחד על אחד" עם חברי הכנסת ינון אזולאי (ש"ס), משה גפני (יהדות התורה) ואלוף (במיל') יואב גלנט (הליכוד).

חברי השדולה החקלאית שהשתתפו בפאנל, סגן שר הביטחון, ח"כ אלון שוסטר (המחנה הממלכתי), יו"ר סיעת העבודה בכנסת, ח"כ רם שפע, ח"כ ניר שפק ויו"ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, ח"כ רם בן ברק (יש עתיד) וח"כ אופיר סופר (הציונות הדתית) התחייבו כי יעצרו את הפעימות הבאות ברפורמה בחקלאות עד שיושגו הסכמות עם החקלאים וכי יעמדו על כך שמה שסוכם בלשכת יו"ר הכנסת לאחר חודשים ארוכים של מו"מ ייצא לפועל כפי שסוכם.

לאחר מכן התקיים פאנל משותף של הנהגת החקלאים בו השתתפו מזכ"ל התנועה הקיבוצית ניר מאיר, מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל אבשלום וילן, מזכ"ל תנועת המושבים ויו"ר התאחדות חקלאי ישראל עמית יפרח, נשיא התאחדות האיכרים ויו"ר נשיאות המגזר העסקי דובי אמיתי ויו"ר השלטון האזורי וראש מוא"ז מרחבים שי חג'ג'.

מזכ"ל התנועה הקיבוצית אמר לגבי הרפורמה בחקלאות: "האקסיומה שאיתה אנשי האוצר התחילו את הדרך במגעים על הרפורמה היא שיוזילו את אמצעי הייצור רק שהם לא עשו את זה ולכן הכניסו את החקלאות לפינה. הם בנו רפורמה שלמה על אקסיומה אך לא גיבו אותה. אחד החיצים הרעילים שירו בנו הייתה העובדה הנכונה שהתפוקה החקלאית לא עולה כי אנחנו כבר 20 שנה מנהלים קרבות מאסף ומשמרים בשארית הכוח כל אחד את המשק שלו. הפוטנציאל ברפורמה הזאת זה להבקיע בנקודה הזו ואז יהיה צריך לשנות את ההתארגנות, להקים קואופרטיביים וליהנות מיתרון הגודל. אפשר לעשות את זה והממשלה תעודד את זה. אנחנו חייבים ללכת לעולם אחר, וחוץ מזה, גם השוק גדל. כשהשוק גדל אפשר לעשות מיתוג לתוצרת איכותית ולשווק פירות וירקות פרימיום".