זו הסיבה העיקרית שבגללה כדאי לכם לקנות תוצרת כחול לבן
מאות חקלאים מהעוטף ומהצפון עובדים תחת אש ומצליחים לספק לכולנו פירות וירקות גם בתקופה הביטחונית המתוחה.
מי שנמצאת בחזית שיווק התוצרת החקלאית שלהם היא חברת גליל המשווקת מדי שנה קרוב ל 100 אלף טון תוצרת
מאז קום המדינה ועד ימינו היוותה החקלאות הישראלית מקור לגאווה לאומית. זו לא הייתה רק העובדה שהחקלאים הפריחו את השממה, ייבשו ביצות ובנו משקים יש מאין, אלא גם הייחודיות הישראלית שבה תאי שטח קטנים הצליחו ומצליחים עד היום להניב תוצרת עצומה. לזאת יש להוסיף את המגוון הרחב: בשונה ממדינות שונות בעולם המתמקדות במספר גידולים עיקריים בהתאם לתנאי האקלים המקומיים, בישראל ניתן למצוא את רוב סוגי הגידולים החקלאיים, וזאת על רקע גיוונה האקלימי והטופוגרפי הכולל אזורים גבוהים וקרים, אזורים מדבריים ואזורים ממוזגים הסמוכים לים התיכון.
חקלאות הישראלית החלה להתפתח עוד בשלהי המאה ה-19 ולמרות שעברו מאז שנים רבות הרי שגם בימינו החקלאות אינה קופאת על שמריה ומשלחות מכל העולם מגיעות ללמוד כיצד הרפתות הישראליות מצליחות לייצר כמויות חלב מקסימליות, ואת סוד קסמה של החקלאות המדברית. אבל כידוע לא הכל ורוד ועקב השינויים החברתיים והטכנולוגיים התכופים החקלאות המסורתית הלכה והצטמצמה במהלך השנים. "המגזר החקלאי נאמד כיום בכ-8,000 משקים חקלאיים בלבד, מרביתם גדולים ובינוניים", מציין יפתח אורטל, מנכ"ל גליל שוק מקומי, מהחברות המובילות בישראל לשיווק תוצרת חקלאית. "המספר הזה היה כפול ואף למעלה מכך לפני 20 שנה בלבד, והירידה במספר המשקים נובעת מגורמים שונים כמו משבר האקלים העולמי, הבניה המסיבית המצמצמת את שטחי העיבוד, עלות המים היקרה, הקושי בהשגת ידיים עובדות בחקלאות והמיסים הכבדים המוטלים על העוסקים בענף", הוא מסביר.