זוכרים את מחאת המילקי? בגרמניה יש ממשלה חדשה, ומחירי המזון עומדים לעלות

שר החקלאות החדש אמר בראיון ל"בילד" הגרמני כי בכוונתו להעלות את מחירי המזון במדינה כדי לשמור על הסביבה • המחירים בגרמניה הם מהנמוכים ביותר באירופה

קשה להחמיץ את הבטחות הממשלה החדשה בימים האחרונים להורדת מחירים דרסטית בתחום המזון. שר האוצר אביגדור ליברמן הבטיח פירות אקזוטיים כל השנה וקרא "לבטל את מכסי היבוא, להגדיל את המגוון ולהוריד מחירים". שר החקלאות עודד פורר פירסם טבלה המציגה את ביטול המכסים על פירות וירקות והבטיח "שבת תותים" לכולם.

הבטחות אלה הן חלק מרפורמה שכבר התקבלה, שתבטל בהדרגה מכסי מגן על יבוא פירות, ירקות וביצים. אין ספק שהפוליטיקאים הישראלים שואפים להציג לבוחריהם מחירים נמוכים ככל האפשר בחנויות.

בגרמניה, לעומת זאת, הממשלה החדשה שהושבעה בתחילת החודש הולכת לכיוון אחר לגמרי. מפלגת "הירוקים", השותפה לקואליציה, מקדמת את העלאת מחירי המזון במדינה מתוך מטרה לשמור על הסביבה. "לא ניתן יותר שיהיו 'מחירי רצפה' למזון בגרמניה", אמר שר החקלאות הטרי של גרמניה, צ'ם אוזדמיר, בראיון שהתפרסם בעיתון 'בילד'. "המחירים שולחים חוות ומגדלים לפשיטת רגל, מונעים יחס טוב יותר לבעלי החיים, מקדמים הכחדת מינים ומזהמים את הסביבה".

שוק

שוק