זה מתווה הפיצויים לעסקים שנפגעו במהלך מבצע "שומר החומות"

במסגרת המתווה יהיו מספר מסלולים בהתאם למרחק מהרצועה והנזק שנגרם • השר כ"ץ: "נמשיך לפעול מהר למען מי שנפגעו"

שר האוצר ישראל כ"ץ ומנהל רשות המסים סיכמו היום (שני) על מתווה הפיצויים בגין נזקים עקיפים עקב מבצע "שומר החומות".  במסגרת המתווה יהיו מספר מסלולים בהתאם למרחק מהרצועה והנזק שנגרם.

בדיון בראשות שר האוצר יחד עם גורמי המקצוע במשרד סוכם על מתווה פיצויים בגין הנזקים העקיפים, אשר מתבסס על המתווה של מבצע "צוק איתן" עם ההתאמות הנדרשות.

בהתאם לכך, שר האוצר יפיץ בשעות הקרובות להערות הציבור תקנות ייעודיות אשר יובאו לאישור וועדת הכספים בימים הקרובים ובהקדם האפשרי. לאחר אישור התקנות בכנסת, יהיה רשאי כל ניזוק שבתוך הטווח המוכרז להגיש תביעה בגין נזק עקיף לקרן הפיצויים ברשות המסים.

כל העסקים שנמצאים בטווח של 40-0 ק"מ מגבול רצועת עזה יהיו זכאים לקבל את אחד ממסלולי הפיצויים "הירוקים" להלן:
1. מסלול מחזורים – בעל העסק יוכל להגיש תביעה לקבלת פיצויים בגין ירידה במחזור העסקי בשל המצב הביטחוני, בהתאם לדיווח השוטף של העוסק למע"מ (חד-חודשי או דו-חודשי). הנוסחה תכלול השוואת המחזור העסקי בהתאם לשיטת הדיווח כאמור, לעומת תקופה מקבילה בשנת 2019. סך הפיצויים במסלול זה לא יעלה על 1 מיליון ש"ח.

2. מסלול שכר – מעסיק יוכל להגיש תביעה לקבלת החזר בגין שכר ששילם לעובדים עבור ימי היעדרותם שנבעו כתוצאה מהמצב הביטחוני בהתאם להנחיית פיקוד העורף. כמו-כן הפיצויים יינתנו עבור עובדים שנעדרו ממקום עבודתם לצורך השגחה על ילדיהם הקטנים תחת לגיל 14 וגם בעבור אדם עם מוגבלות, שנמנע מ

ישראל כץ

ישראל כץ
צילום: לע"מ