ועדת הכלכלה החלה לדון בהצעות שישנו את אופן קביעת מחיר המים לחקלאים ויוזילו אותו

החקלאים: אף דונם לא ייסגר בגלל חיזבאללה, אבל במחיר של 3.5 שקל לקוב מים לא ניתן להמשיך לעשות חקלאות

היו"ר ביטן ציין כי אם הממשלה לא תביא הצעת חוק בעניין עד תום הפגרה הוא יקדם את הצעות החוק הפרטיות; ח"כ שוסטר שיזם את אחת מהצעות החוק: חקלאות עולה כסף כמו שביטחון וחינוך עולה; שר החקלאות וביטחון המזון דיכטר: אם האסטרטגיה של היום הייתה בשנות ה-50 לא היו מקימים את המוביל הארצי כי זה לא משתלם.

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ דוד ביטן, התכנסה לישיבה שעסקה בקביעת תעריפי המים לחקלאות. הישיבה התקיימה לבקשת ח"כ אלון שוסטר, על רקע הצעת החוק שהגיש לפיה את מחיר המים לחקלאות תקבע מועצת רשות המים, באישור שר החקלאות וביטחון המזון תוך התייחסות לעלויות ויכולת התשלום של החקלאים. היו"ר ביטן אמר כבר בפתח הדיון, כי הסיכום הוא שתוגש הצעת חוק ממשלתית, והבהיר כי אם הצעה כזו לא תוגש עד תום הפגרה הוא יקדם את הצעות החוק הפרטיות גם ללא הסכמה.

ח"כ אלון שוסטר, שיזם את אחת ההצעות, אמר: "צריך לוודא שאת כל המזון שאנחנו יכולים לגדל כאן נגדל. זה עולה כסף כמו שעולה להגן על המדינה וכמו שעולה לייצר חינוך ורווחה. צריך לוודא שדור חדש מצטרף למקצוע שנקרא חקלאות ולראות משקים משפחתיים ושיתופיים יציבים עם קיימות לדורות. צריך לחשוב בשני שלבים, לטווח קצר שלא יהיה מצב שהניתוח יצליח בדיון האסטרטגי אבל לא תהיה חקלאות בארץ ולכן צריך לדאוג לחקלאות במחיר מים הגון. לוודא מחירים כלכליים בכל הארץ ובטווח בינוני השקעה בתשתית – המזהם משלם. יצרני הקולחין ההולכים וגדלים צריכים לשאת בהוצאות. החקלאי צריך לשלם את עלות המים לא את ההובלה".