הרשתות מתכוונות לייבא ירקות ופירות בעקבות המחסור

מחסור גם בעופות. העובדים בשתי המשחטות הגדולות, רובם ערבים ותאילנדים, נפגעו, ברחו או חוששים להגיע. בשוק החלב אומדים את נזקי המתקפה אך מבהירים: "אין מחסור בחלב"

מחסור בעופות טריים ברשתות המזון ובקצביות בעקבות המלחמה בדרום. בנוסף, הרשתות נערכות ליבוא ירקות ופירות בעקבות מחסור חמור. 

משופרסל נמסר כי היא נערכת בשעות אלו לייבוא ירקות ופירות מטורקיה ובודקת עוד אופציות. מהרשת נמסר, ש"יש מחסור אדיר משום שרוב התוצרת של הירקות והפירות מגיעה מאזור הדרום".

לדברי רמי לוי, בעלים ומנכ"ל רמי לוי שיווק השקמה, הרשת כבר החלה לייבא פירות, ירקות, בשר ודגים: "ירקות אנחנו מייבאים בעיקר מטורקיה; יש מחסור גדול בפלפלים, קישורים, עגבניות וגזר. אנחנו מבקשים מהממשלה להוריד מכסים על יבוא מוצרים אלה ומוצרים נוספים שהמחסור בהם הולך וגדל," אמר לוי ל-mako.

גם רשת קרפור החלה לייבא מגוון פירות וירקות בשיתוף ביכורי שדה דרום, במטרה לעמוד בביקוש.

מוטי אלקבץ, מזכיר ארגון מגדלי העופות, מצייר תמונה קשה: "המשחטות הגדולות 'עוף עוז' ו'עוף הנגב' הפסיקו לשחוט מאתמול, כי אין עובדים. חלק נהרגו, עובדים תאילנדים שעבדו במשחטות ברחו, הפועלים הערבים חוששים לבוא גם למשחטות במרכז ובדרום. הישגנו אישור לשירותים וטרינריים שמוכנים לבוא לאזור".