הרפורמה בחקלאות בדרך להתבטל? דיון נוסף בלשכת מנכ"ל רה"מ

בלשכת משרד ראש הממשלה מנסים להציל את הרפורמה בחקלאות על ידי פגישה עם הח"כים התומכים בחקלאים,

אך גורמים המעורים בנושא אמרו לגלובס כי הפגישה "חסרת סיכוי" משום שדרישות החקלאים לא עולות בקנה אחד עם יכולת הממשלה לבצע

ניסיון אחרון הבוקר בלשכת מנכ"ל משרד ראש הממשלה יאיר פינס להציל את הרפורמה בחקלאות. אמש ביקשו חברי הכנסת התומכים בחקלאים רם שפע, אלון שוסטר ונוספים מפינס לקיים דיון בצווי החקלאות כדי לנסות ולהגיע לפשרה מול משרד החקלאות שתאפשר את המשך הרפורמה, ולא - מחר חברי הכנסת יפילו את הצווים להורדת המכסים על הפירות והירקות במליאה. גורמים המעורים בנושא אמרו לגלובס כי הפגישה "חסרת סיכוי" משום שדרישות החקלאים לא עולות בקנה אחד עם יכולת הממשלה לבצע.

על פי אותם גורמים, החקלאים דורשים מהממשלה שיפוי עבור העלאת תעריפי המים ובמשרד החקלאות מתנגדים לכך. אם אכן מחר חברי הכנסת יפילו במליאה את צווי החקלאות תרד רפורמת הדגל של השרים פורר וליברמן לטמיון רגע לפני היציאה לבחירות. במערכת הפוליטית טוענים כי התעקשות החקלאים תוביל את מפלגות הימין בכנסת לבסס את הקמפיין שלהם סביב יוקר המחיה.

בשבוע שעבר התקיימה פגישת גישור נוספת בלשכתו של פינס שהסתיימה בפיצוץ לאחר שדרישות החקלאים לא נענו. נזכיר כי למרות ההסכמות על הביצים והדבש שהושגו בפגישה דומה הצווים בוטלו בהצבעה במליאה בשל המחלוקות בין יו"ר ועדת החקלאות מיכאל ביטון לשרת התחבורה מיכאלי. לאחר שלא הגיע להצביע, הכנסת ביטלה את הצווים אך יממה לאחר מכן הם נחתמו בשנית. הפעם לעומת זאת, בשל היציאה למערכת בחירות השרים לא יוכלו לחתום על הצווים בשנית והרפורמה בחקלאות תרד לטמיון.

במכתב ששלחו חברי הכנסת, מובילי המאבק שפע, שוסטר ואחרים ליו"ר הכנסת מיקי לוי לפני שבועיים כתבו: "כפי שהודענו חודשים מראש לכל הנוגעים בדבר, רפורמה ארוכת טווח עושים בהסכמה או שלא עושים בכלל. השבוע מסתיימים 60 הימים (את ימי הפגרה לא סופרים) מאז חתמו חד צדדית שרי האוצר והחקלאות על צווים המנוגדים להסכמות בקואליציה, על כן אין מנוס אלא להצביע על ביטולם השבוע במליאה. אנו תקווה שעוד השבוע ישכילו השרים להגיע להסכמות ובכך ניתן יהיה להימנע מהצבעה זו".

עודד פורר

עודד פורר
צילום יצחק הררי דוברות הכנסת