הקרב על הרפורמה בחקלאות מסלים

"ליברמן ופורר זורים חול בעיני הציבור לטובת הרצון לעלות בסקרים"

לאחר ששרי החקלאות והאוצר פרסמו בחמישי בבוקר טיוטת צו לשימוע ציבורי שעניינו הפחתות המכסים על פירות וירקות, מאיימים חברי כנסת מהקואליציה: "מדובר במהלך שיחייב אותנו לנקיטת פעילויות חד צדדיות גם מצדנו". במהלך ישיבת חירום של ראשי ההנהגה החקלאית הועלו שורה של צעדי מחאה שבכוונת החקלאים לקיים בהקדם

הפגנת החקלאים בצומת ביל"ו. צילום מתוך עמוד הפייסבוק של התאחדות חקלאי ישראל

בתחילת ספטמבר, בימים שלפני העברת תקציב המדינה וחוק ההסדרים, סוכם בקואליציה כי הרפורמה בחקלאות לא תצא לפועל מבלי שיושגו הסכמות עם נציגי החקלאים. מאז סיכום זה, לכל אורך חודשי המו"מ התנהלו נציגי האוצר ומשרד החקלאות בחוסר תום לב ובצורה לא עניינית.

אתמול בבוקר (חמישי), פרסמו שרי החקלאות והאוצר עודד פורר ואביגדור ליברמן טיוטת צו שעניינו הפחתות המכסים על פירות וירקות. בנוסף נכתב בהודעה מטעמם כי מתוכננת רפורמה שתכלול חבילת תמיכה רחבה לענפי החקלאות לרבות תמיכה תקציבית ישירה לכל חקלאי. הצו המוצע כולל ביטול מידי של המכס על מספר פירות וירקות ובהם אבוקדו, שום, פטריות אפונה, שעועית, תאנים, אננס וארטישוק. יתר המכסים על כלל הפירות והירקות הטריים, הקפואים והמשומרים יופחתו באופן הדרגתי על פני שש פעימות במרחק של חמש שנים וזאת כדי לאפשר לחקלאות הישראלית להסתגל למצב החדש.

הפגנת החקלאים

הפגנת החקלאים
צילום ארגון מגדלי הפירות