המחסור הקשה בידיים עובדות: "קוראים לאזרחים להעדיף תוצרת חקלאית ישראלית"

"בשל המלחמה, חסרים עשרות אלפי עובדים והחקלאות הישראלית נאבקת על קיומה"

מתריעים בארגון "צו 8 לחקלאות", שהוקם לאחרונה, בניסיון לגייס מתנדבים לסיוע לחקלאים

חסרים אלפי עובדים לעבודות במטעים ובשדות. פירות נושרים מהעצים בגלל שאין מי שיקטוף אותם, מסיק הזיתים מתחיל וחסרים עובדים, בקרוב לא יהיה מי שיקטוף את תות השדה ובמטעים ובשדות גידולים חקלאיים הולכים לאבדון, בגלל שאין מי שיקטוף ויקצור אותם", אומרים ב"צו 8 לחקלאות" וטוענים עוד: "גם קיימת בעיה שאין העדפה בפועל של תוצרת חקלאית ישראלית על פני עגבניות מיובאות. אנחנו קוראים לרשתות המזון ולצה"ל להעדיף תוצרת ישראלית וגם ללקוחות, לחפש קודם את התוצרת החקלאית הישראלית".

לנוכח המחסור הקשה בידיים עובדות, מנסים פעילים בארגון, הפועל ביחד עם ארגונים נוספים, לגייס מתנדבים ולחבר אותם לחקלאים במשקים ברחבי הארץ, הזקוקים בדחיפות לידיים עובדות, על מנת להציל את הגידולים החקלאיים.

"מדובר גם בעבודות של זריעה לגידולי החורף ובטיפול חקלאי שוטף בגידולים. החקלאות בישראל נקלעה למצוקה קשה והיא זקוקה בדחיפות לאלפי ידיים עובדות", ציינו עוד ב"צו 8 לחקלאות".

המחסור בידיים עובדות קיים ביתר שאת בשטחים חקלאיים בעוטף עזה ובאצבע הגליל, לשם ניתן להכניס עובדים רק בתיאום עם מערכת הביטחון ובמקביל, גם במטעים ובשדות חקלאיים בכל הארץ.

"אנחנו מקבלים פניות רבות של חקלאים, שזקוקים לסיוע מיידי בכוח עבודה", סיפרו עוד בארגון, שהקים חמ"ל מיוחד בתל אביב ליצירת קשר בין חקלאים למתנדבים.