המו"פים הפריפריאליים החקלאיים נרתמים לסייע בתוכנית הלאומית לביטחון המזון

המו"פים הפריפריאליים החקלאיים נרתמים לסייע בתוכנית הלאומית לביטחון המזון 2050 של משרד החקלאות בשיתוף משרדי הממשלה

בכנס המו"פים האזוריים הראשון בהשתתפות נציגים בכירים ממשרד החקלאות, קק"ל, מכון וולקני, התאחדות חקלאי ישראל, חוקרים וחקלאים

כנס המו"פים האזוריים הראשון בדגש על ביטחון המזון, ביזמת מו"פ צפון במכון המחקר מיגל של החברה לפיתוח הגליל, בסיוע מכון וולקני, ובשיתוף כלל המו"פים האזוריים החקלאיים, נערך במכון וולקני, לקידום שיתופי פעולה והעברת מידע, בין המופ"ים החקלאיים מהצפון והדרום, לנוכח האתגרים המשתנים, הנעת החקלאות האזורית קדימה ולהבטחת ביטחון המזון של ישראל לשנים הבאות. המו"פים החקלאיים האזוריים ממומנים על ידי קק"ל ומשרד החקלאות. 

הכנס התמקד בפיתוח אסטרטגיות להבטחת ביטחון המזון, כחלק מההבנה בחשיבות פעילות המו"פים למחקרים יישומיים בחקלאות, לטובת פיתוח ענף החקלאות, וכן במטרה לסייע בתוכנית הלאומית לביטחון המזון 2050 של משרד החקלאות וביטחון המזון, בשיתוף משרדי ממשלה, שמטרתה להבטיח אספקת מזון גולמי לאזרחי ישראל בתכנון ארוך טווח ל-25 שנים, תוך הוזלת והבטחת זמינותם של גורמי הייצור לחקלאות. את הכנס פתח יובל ליפקין, המשנה למנכ"ל משרד החקלאות, ראש מינהל ביטחון המזון, שהוביל את בניית תכנית ביטחון המזון עד לשנת 2050, וברך על יזמת הכנס בנושא חיוני זה. ירון אוחיון, מנהל מינהל פיתוח קרקע בקק"ל, הדגיש את חשיבות המו"פים החקלאיים בפריפריה, וציין שקק"ל תמשיך להוביל, לתמוך ולפתח אותם. 

במהלך הכנס, בהנחיית ד"ר סיגל בראון מיארה, מתאמת מדעית של המו"פים האיזוריים, מכון וולקני, הציגו מנהלי המו"פים החקלאיים את פעילותם- חיה רק יהלום, מנהלת מו"פ צפון, מעיין קיטרון- מנהלת מו"פ ערבה תיכונה וצפונית, אורן בר לבן- מנהל מו"פ ערבה דרומית, יענקל'ה מוסקוביץ - מנהל מו"פ רמת הנגב, נועם וייסלר- מנהל מו"פ בקעת הירדן, ציון דקו- מנהל מו"פ עמק המעיינות, ליאור קטרי- מנהל מו"פ דרום, גלעד פרוינד- מנהל מו"פ ההר המרכזי, והתקיימו דיונים בשולחנות עגולים על הקשרים בין המו"פים לאקדמיה, תפקידם בפיתוחים טכנולוגיים, חקלאות מחדשת, ועוד.

חיה רק יהלום, מנהלת מו"פ צפון: "בעת הנוכחית יש צורך בשיתוף פעולה הדוק בין כל הגורמים העוסקים במחקר ופיתוח חקלאי יישומי, ליצירת מערך המסוגל לתת מענה לאתגרי השעה. המו"פים האזוריים הם חוד החנית בפיתוח פתרונות חדשניים לאתגרים מקומיים, ואנו נוסיף להדק את הקשרים ולייעל את שיתופי הפעולה לטובת החקלאים".

ד״ר סיגל בראון מיארה מתאמת מדעית של המו"פים האיזוריים, מכון וולקני: "כנס המו"פים האזוריים בנושא ביטחון מזון, מספק פלטפורמה לחשיבה חדשנית על אתגרי החקלאות האזורית. אנו גאים להציג את המחקרים שנעשים על ידי צוותי המו"פים, חלקם התמודדו עם אתגרים במהלך השנה האחרונה ונתנו דוגמה למחויבות עמוקה ולתעצומות נפש".

בכנס השתתפו גם פרופ' בני חפץ ראש מינהל המחקר החקלאי-מכון וולקני, ד"ר מיכל לוי, המדענית הראשית משרד החקלאות, אורי דורמן, מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, חגי שניר, מנכ"ל שה"מ, אורי צוק בר, מנהל חטיבת האסטרטגיה במשרד החקלאות, יוסי שטיינברג, מנהלת ההשקעות במשרד החקלאות, שאול צבן מפקח על המו"פים החקלאיים הפריפרייאלים בקק"ל, פרופ' וויני אלטשטיין ונדים גנאים ממשרד המדענית הראשית, חוקרים וחקלאים.
 

מנהלי המו''פים החקלאיים בכנס המו''פים האזוריים הראשון

מנהלי המו''פים החקלאיים בכנס המו''פים האזוריים הראשון
צילום מו'פ צפון